Κυριακές

Δύσκολες. Σχεδόν ανίατες. Τις μισούσα. Γιατί σήμαιναν ότι θα τις πέρναγα με την οικογένεια. Οταν ήμουνα παιδί, σε οικογενειακές συντρώσεις, γεύματα με θείες, θείους, παπούδες, βαριόμουνα αλλά δεν ήξερα ότι τα χειρότερα θα ερχόντουσαν αργότερα.

Χρόνια τώρα τις Κυριακές ο Β κάνει ομφαλοσκόπηση. Την μασάει τη δόλια τη τσίκλα τόσα χρόνια το ίδιο μοτίβο που έχει γίνει πιά κωμωδία του Μολιέρου » Ο κατά φαντασίαν όλοι του χρωστάνε». Κάθε Κυριακή τα ίδια.

Στην αρχή ακούγανε τα παιδιά τη γκρίνια του μπαμπά τους. Ευτυχώς κάπου βαρέθηκαν στη διαδρομή και μετά το φαϊ διακριτικά φεύγανε να παίξουνε μπάλλα με τους φίλους τους. Μετά  έφτιαχνα τάρτες και καρτέραγα τους φίλους τους να τους κεράσω που εξ αιτίας τους έσωζα τα παιδιά μου απο ένα εξοστρακισμό χωρίς τελειωμό.

Οταν δούλευα πολλά σαββατοκύριακα έλειπα γιατί συνόδευα τις παρουσιάσεις κολεξιόν που η μοδίστρα ήταν απαραίτητη να καλύψει το οποιοδήποτε κενό. Τα μοντέλλα συχνά λυνόντουσαν στα δάκρυα και έπρεπε κάποιος να τις συνεφέρει..αυτή ήμουνα εγώ. Οι καϋμένες πέθαιναν της πείνας. Δύσκολο επάγγελμα. Η μόδα των λιμοκτονούντων γυναικών βασίζεται στην αχόρταγη ανάγκη των δημιουργών για κέρδος. Ενα μικροσκοπικό μοντέλλο χρειάζεται λιγώτερο ύφασμα απο ένα παχύσαρκο. Ετσι βγήκε η μόδα της Τουϊγκυ. Βάσει αυτής της μόδας τα λογείς Μποντυλάιν πλουτίζουν και οι γυναίκες αγωνιούν.

Εφευγα λοιπόν για ολόκληρες βδομάδες πρίν την κολεξιόν μέχρι την ημέρα της παρουσίασης, όσο για τα παιδιά τα έπαιρνα μαζί μου να διαβάζουν μέσα στα εργαστήρια κοπής των υφασμάτων. Και ήταν και καλοί μαθητές. Απεύφευγα έτσι τον Β.

Τώρα όμως δεν μπορώ να τον αποφύγω. Και κάθε Κυριακή ακούω τα ίδια και τα ίδια πώς δηλαδή η μοίρα τον μούτζωσε και έγινε αυτό που ήταν.

Δεν τιμάει αυτό που έχει

και το κυριώτερο

Δεν αγαπάει ούτε τα παιδιά του.

……………………

Γύρισα απο την εκκλησία. Αναψα ένα κερί. Ο Θεός ας μας σπλαχνίζεται.  

5 thoughts on “Κυριακές

  1. Aγαπημένη μου Θεία Λένα,
    Καλησπέρα & καλή εβδομάδα να έχετε!
    Δε θα σας κρύψω πως το post σας το διάβασα από χθες, αλλά μου ήταν εξαιρετικά δύσκολο να σας γράψω κάτι, γιατί κατάλαβα πως το γράψατε απλά σαν μια σελίδα του ημερολογίου σας (μας το έχετε πει άλλωστε αυτό). Εξάλλου, συνηθίζω να μη μιλώ όταν δεν έχω κάτι να πω!
    Σήμερα όμως που σας «ξαναεπισκέφθηκα», σκέφτηκα πως μπορούσα να σας πω απλώς να μην πτοείστε. Είναι -το ξέρω- απίστευτα δύσκολο να υπομένεις τέτοιες καταστάσεις & να πρέπει να συμβιώνεις με τόσο ατομιστές, άξεστους & βίαιους ανθρώπους. Σας καταλαβαίνω, πιστέψτε με, γιατί έχω κι εγώ τέτοιες εμπειρίες. Και είναι πραγματικά σκληρό να βλέπεις & τα ίδια σου τα παιδιά να υποφέρουν εξαιτίας ενός τέτοιου ανθρώπου…
    Από την άλλη όμως, δεν μπορώ να καταλάβω με τίποτα, γιατί επιμένετε να υπο-μένετε στο πλευρό ενός τέτοιου ανθρώπου! Τί σας δίνει τελικά αυτή η συμβίωση; Τί σας προσφέρει άλλο εκτός από πίκρα, οργή, πόνο, αγανάκτηση αυτός ο άνθρωπος;;;
    Προσωπικά, νομίζω πως σας κάνει περισσότερο κακό από το ίδιο το τσιγάρο ή το ποτό. Σας κατατρώει τα σωθικά, σας υπονομεύει την προσωπικότητα & σας κατακαίει την καρδούλα σας. Ξέρω πολύ καλά πως «η συνήθεια είναι δεύτερη φύση» & ιδίως στην περίπτωσή σας που έχετε ζήσει τόσα χρόνια μαζί. Όμως, δε νομίζετε κι εσείς, πως θα νιώσετε πάρα πολύ όμορφα, ε λ ε ύ θ ε ρ η επιτέλους από έναν αβάσταχτο ζυγό, πως θα ανασαίνετε πιό άνετα όταν θα είστε απαλλαγμένη από τον βραχνά αυτό που σας καταπιέζει τόσα χρόνια; Δε σας προτείνω φυσικά να χωρίσετε (αν & εγώ στη θέση σας κι αυτό θα το τολμούσα παρά την όποια ηλικία μου!), θα μπορούσατε όμως ν α π ά ψ ε τ ε ν α σ υ γ κ α τ ο ι κ ε ί τ ε . Να έρθετε σ ε δ ι ά σ τ α σ η, να μένατε σεις σε ένα από τα παιδιά σας ίσως, κι εκείνος στο σπίτι που ήδη μένει. Θα τον φροντίζετε αν θέλετε, αλλά «από μακριά». Μπορείτε να επισκέπτεστε το σπίτι όταν εκείνος θα λείπει & να του προσφέρετε κάποια βοήθεια οικοκυρικής φύσεως, εφόσον θα το επιθυμείτε, αλλά μέχρι εκεί. Έτσι, & εφόσον θα του έχετε ξεκαθαρίσει τη θέση σας, δε θα βλέπεστε συχνά ώστε να καταφέρνει να σας πληγώνει! Προς την ίδια κατεύθυνση, θα μπορούσατε να στρέψετε & τα παιδιά σας, εφόσον μου λέτε πως & απέναντι σ΄αυτά ακόμη, η συμπεριφορά του είναι επιεικώς απαράδεκτη για να μην πω βάρβαρη… Γιατί να μην αποτραβηχτείτε όλοι σας από κοντά του, ώστε να α ν α γ κ α σ τ ε ί να δει μένοντας μόνος του, τις συνέπειες της αλαζονικής & οξύθυμης συμπεριφοράς του; ….
    Δεν ξέρω εάν καλώς έπραξα που πήρα το θάρρος να σας τα γράψω όλα αυτά. Επειδή όμως προσωπικά, δεν μου αρέσουν οι ανούσιες μοιρολατρίες ή οι μεμψιμοιρίες που δεν συμπληρώνονται από παρρησία, αποφασιστικότητα & τόλμη, κι επειδή θεωρώ πως όλοι μας είμαστε υπεύθυνοι για τις πράξεις μας & οφείλουμε να αποδεχόμαστε τις συνέπειές τους, γι αυτό, με σκοπό να σας βοηθήσω να βρείτε μια λύση ουσιαστική & οριστική για τα προβλήματά σας, σας μίλησα τόσο απερίφραστα & ρεαλιστικά. Ξέρω πως αυτό που σας πρότεινα, φαντάζει εξαιρετικά δύσκολο τώρα, έως ακατόρθωτο. Όμως, τα πάντα στη ζωή μας είναι θ έ μ α α π ό φ α σ η ς! Μόλις το αποφασίσετε, θα δείτε πόσο εύκολο ήταν. Πιστέψτε με, σας μιλάω εκ πείρας. Κι εμένα κάποτε μου φαινόταν αδιανόητο να χωρίσω (κι εγώ είχα να «παλέψω» & με τους γονείς μου), όταν όμως το αποφάσισα & το έπραξα, είδα πόσο απλό ήταν τελικά! Και τα χρόνια που πέρασαν με δικαίωσαν & μου πρόσφεραν τελικά αυτό που αναζητούσα απ΄τη ζωή μου. Γι΄αυτό λοιπόν σας λέω πως η τόλμη στη ζωή μας πάντοτε ανταμοίβεται! Εξάλλου, γ ι α τ η δ ι κ ή σ α ς ζ ω ή πρόκειται!
    Σας φιλώ ελπίζοντας να σας βοήθησα χωρίς να σας στεναχώρησα…
    Καλό σας βράδυ!

  2. Με υπερ-κάλυψε η ηλιαχτίδα. Το μόνο που μπορώ ίσως να προσθέσω, είναι να βρείτε κάποια δραστηριότητα που να μπορεί να κάνει ο Β τις Κυριακές ώστε να μην επιδίδεται στο αγαπημένο του σπορ της γκρίνιας…

  3. Κατ΄αρχήν να σας πώ ένα μεγάλο ευχαριστώ που ασχολείστε με εμένα. Θα ήθελα να σας παρακαλέσω να μη μου γράφετε στον πληθυντικό, ξέρω ότι βασικά είμαι γιαγιά σας, αλλά εδώ στην μπλογκόσφαιρα ας είμαι απλά η θεία Λένα.

    Ηλιαχτίδα. An-Lu
    Γιατί μένω με ρωτάτε μαζί με έναν βίαιο άνθρωπο που έχω πάψει να αγαπώ προ πολλού. Γιατί δεν μπορώ να φύγω. Και δεν είναι βιοποριστικό το θέμα, έχω την σύνταξή μου, μικρή-μεγάλη αυτή είναι. Το πρόβλημα αφορά τη συνείδησή μου. Ο Βησσαρίων έπαθε εγκεφαλικό πρίν 3 χρόνια. Βαρύτατο. Στην αρχή νομίσαμε ότι δεν θα επιβίωνε. Ομως παρόλλο που δεν μπορούσε να κουνήσει ούτε το δαχτυλάκι του τότε πάλεψε πολύ, με φυσικοθεραπεία αλλά κυρίως γιατί είχε θέληση. Τώρα περπατάει κανονικά με μπαστούνι όμως. Δεν οδηγεί πιά γιατί ταράζεται. Ούτε τηλεόραση βλέπει και βέβαια ούτε σινεμά. Πρίν πάθει το εγκεφαλικό δεν ήταν έτσι, τσακωνόμασταν αλλά δεν ήταν βιαιος και άξεστος. Οι ψυχίατροι μου είπαν ότι ίσως να είναι αυτο απο το σόκ, κάτι χάλασε στον εγκέφαλο ανεπανόρθωτα. Μας ζήτησαν να μην του πηγαίνουμε κόντρα γιατί άλλο ένα εγκεφαλικό θα τον σκοτώσει. Μετά τους καυγάδες και τις βρισιές, το καταλαβαίνει ότι πάλι του ξέφυγε και καταπίνει τα χάπια του..και κοιμάται για ώρες.. μέχρι την επόμενη κρίση.

    Βλέπω μία ψυχολόγο, μία φορά κάθε εβδομάδα. Ξέρει τα προβλήματά μου εις βάθος. Εκείνη μου συνέστησε να γράφω εδώ. Η νύφη μου, η γυναίκα του μεγάλου μου γιού του Πέτρου, με βοήθησε να ανοίξω αυτή τη σελίδα. Ισως να διαβάζει τι γράφω, ποτέ όμως δεν μου είπε λέξη. Πολύ διακριτικός άνθρωπος. Ας είναι καλά.

    Χρειάζεται α) Να κόψω το ποτό. Αυτό πρέπει να αντικατασταθεί. Με τι άραγε? Σίγουρα όχι το φαγητό.
    β) Να βρώ μιά δραστηριότητα για τα σαββατοκύριακα. Τι όμως?
    γ) Να ηρεμήσω και κυρίως να μην φοβάμαι ότι θα ξεσπάσει επάνω μου.

  4. Καλή μου Θεία Λένα λοιπόν! (Ενικός πλέον!)
    Καταρχήν ο πληθυντικός, δεν ήταν λόγω ηλικίας, ίσως ήταν απλώς «ευγενείας». Αφού δεν σου αρέσει, τον «πέταξα».
    Χαίρομαι πολύ που βλέπεις ψυχολόγο, ήθελα να σου το προτείνω σα διαφυγή & εκτόνωση (είναι σημαντικό να μπορούμε να λέμε σε κάποιον τα προβλήματά μας & να τα βγάζουμε από μέσα μας), αλλά φοβόμουν μη με παρεξηγήσεις. Μπράβο που το κάνεις ήδη!
    Τώρα: Να κόψεις το ποτό! Χμ, κι εγώ το κωλοτσιγάρο! Ούπς, με συγχωρείς, λόγω του ενικού ίσως, παρα-απελευθερώθηκα… Εγώ & το έτερόν μου ήμισυ, έχουμε υποσχεθεί ο ένας στον άλλο πως θα καπνίζουμε μέχρι & 31/12/2006. Για να δούμε, θα τα καταφέρουμε;;; Εγώ είμαι αποφασισμένη! Για το ποτό, μπορείς να το αντικαταστήσεις με Φ ρ ο ύ τ α! Φαγητό μεν αλλά υγιεινό & ωφέλιμο! Προσπάθησε, θα χαρώ πολύ αν μας γράψεις πως το έκανες. Εξάλλου, κι εγώ το ξέρω, κι εσύ, πως Μ π ο ρ ε ί ς !
    Για τα Σαββατοκύριακα, μπορείς να πηγαίνεις σε φίλες, γειτόνισσες, & γιατί όχι; Σε κάποιο ΚΑΠΙ ! Υπάρχουν υπέροχοι άνθρωποι εκεί μέσα! Άσε που οργανώνουν & καταπληκτικές εκδρομές & πανέμορφες εκδηλώσεις. Γιατί δεν το δοκιμάζεις; Δεν έχεις να χάσεις τίποτα.
    Το τελευταίο (να ηρεμήσεις & να μη φοβάσαι) νομίζω μόνη σου θα το καταφέρεις. Και είσαι απ΄ό,τι βλέπω σε καλό δρόμο!
    Φιλιά!

  5. Πάντα με προλαβαίνει η Ηλιαχτίδα!!! Το καλό είναι ότι συμφωνώ απόλυτα μαζί της!
    Αυτό με τις οργανωμένες εκδρομές μου φαίνεται το πλέον εφικτό για σένα προς το παρόν…

Σχολιάστε

