Γκοφρέ χαρτί

 Παρόλλο που ο άνδρας μου έχε κατάστημα ρούχων και εγώ είμαι μοδίστρα, δεν δούλευα στην οικογενειακή επιχείρηση. Αυτή ήταν η ιδέα της μανούλας μου που με συνεβούλευσε τότε  παλιά , να μη δένω τα πάντα πίσω απο το καράβι ενός άνδρα, αλλά να είμαι ανεξάρτητη. Ετσι πρίν ακόμη ο Β αποφασίσει να γίνει έμπορος, έπιασα δουλειά σε νυφικό οίκο όπου έμεινα εκεί αρκετά χρόνια. Μετά δούλεψα κοντά σε έναν νεαρό μόδιστρο στην Αθήνα που όμως παρόλλο το ταλέντο του πέθανε νωρίς απο το AIDS και πρός το τέλος της καριέρας μου κοντά σε έναν άλλο γνωστό σχεδιαστή. Ο Β ποτέ δεν είχε αντίρρηση για την δουλειά μου ακόμη και όταν αργούσα τα βράδυα ή δούλευα πυρετωδώς όταν είχαμε να παρουσιάσουμε κολεξιόν. Ο μισθός μου συχνά συνέτρεχε τις οικογενειακές ανάγκες, γιατί το μαγαζί πότε ήταν στα πάνω του και πότε στα κάτω του. Ενώ το δικό μου εισόδημα, σταθερό.

Μου άρεσε που ήμουνα μοδίστρα σε οίκους μόδας. Ξεκίνησα απο αρκετά ψηλά γιατί είχα τέχνη και ταλέντο, με ένα βλέμμα καταλάβαινα το ύφασμα και την πελάτισσα. Κάτω απο μένα μάθαιναν άλλες πιό άπειρες κοπέλλες. Οταν μας δίνανε τα υφάσματα για να γίνουν ρούχα, είχα μιά χαρά, να κόψω τα πατρόν και μετά με τις μηχανές να μετατρέψω άψυχα μέτρα σε ζωντανά ρούχα που θα τύλιγαν ευαίσθητες υπάρξεις και θα τις ανέδειχναν.. στα μάτια των άλλων. Ηταν η εποχή που εύπορες γυναίκες παρήγγελναν διάφορα ρούχα σε μάς. Ηταν η εποχή που τα τελειωμένα σύνολα τυλίγονταν σε ιβουάρ χαρτί ή σε σατέν φόδρα και τοποθετούντο σε σκληρά κουτιά με έναν περίτεχνα δεμένο απλό φιόγκο. Ιδιαίτερα μου άρεσε να τοποθετώ γούνινα παλτά σε κουτιά, να τα γέρνω πάνω στην γυαλιστερή επίστρωση σαν κοιμισμένα μοσχοβολιστά μωράκια, που ξάπλωναν και περίμεναν, να τα ξυπνήσουν και να δώσουν χαρά.  

Οταν πηγαίνω τώρα να αγοράσω ρούχα βλέπω μία προχειρότητα. Γρήγορα-γρήγορα τα διπλώνουν και τα τοποθετούν βιαστικά σε μία σακκούλα, ένα τυποποιημένο φιόγκο και χαίρεται. Σαν το ρούχο να είναι κάτι άψυχο που προορίζεται να κουκουλώσει άλλο ένα άψυχο. Υπάρχουν και οι εξαιρέσεις. Λίγες αλλά φωτεινές.

Σαν κόλλες γκοφρέ χαρτί, ρόζ, μώβ, λιλα, κίτρινο, ιβουάρ, γαλάζιο, γκρίζο, μαύρο. Το κάθε χρώμα προσφέρετε ανάλογα με την περίσταση

9 thoughts on “Γκοφρέ χαρτί

  1. Ωραία εμπειρία να δουλεύεις σε τετοιο χώρο.
    Και πράγματι εκείνη η εποχή έχει για μένα κάτι μαγικό. Σε πολλά.
    Άσχετα που είχε και τις δυσκολίες της. Σήμερα μήπως είναι καλύτερα, θα μου πεις…
    Αυτό που περιγράφεις με τα κουτιά και τις κορδέλες είναι πολύ ωραία εικόνα.
    Όπως βλέπω στις ασπρόμαυρες ελληνικές ταινίες , τις γούνες στα μεγάλα κουτιά που παραλάμβανανοι οι κυρίες στο σπίτι τους.
    Νομίζω ότι όλα τότε ήταν πιο αυθεντικά, πιο ρομαντικά…
    Ωραίο το ποστ.

  2. Από ότι βλέπω πάντως υπήρξες δημιουργικό άτομο και είμαι σίγουρη πως έχεις ανάγκη να διοχετεύσεις τη δημιουργικότητά σου κάπου, κάνοντας το ίδιο και κάτι παρεμφερές…τι λες;

  3. Καλημέρα!
    Έρχομαι κι εγώ να συμφωνήσω με τους 2 προηγούμενους φίλους μας! Όντως, θα πρέπει να ήταν εξαιρετικά όμορφο να παραλαμβάνεις τα καινούρια σου ρούχα σε τόσο «ευγενικές» συσκευασίες. Δείχνει σεβασμό προς το ρούχο & κατ΄επέκταση προς εκείνους που το έφτιαξαν αλλά & προς αυτούς που θα το τιμήσουν φορώντας το! Πού σήμερα τέτοια ευαισθησία όμως… Δυστυχώς σήμερα ζούμε στην εποχή της βιασύνης & της αρπαχτής. Σε όλα τα θέματα!
    Αγαπημένη μου θεία Λένα, γιατί, πραγματικά δεν προσανατολίζεσαι προς κάτι δημιουργικό; Ένα είδος χειροτεχνίας ίσως; Εγώ στη θέση σου πολύ θα το ήθελα!
    Σε φιλώ

  4. Εκτιμας τα υφασματα και τα ρουχα γιατι ειναι ζωντανο κομματι στη ζωη σου!:)
    Εχεις δικιο να θυμωνεις!!!
    Τα ρουχα παλιοτερα ηταν ειδος πολυτελειας και σημερα ειναι απλα κατι δεδομενο…τελικα οσο περνουν τα χρονια χανουμε ακομα ενα νοημα απο κατι…!!!Θα συμφωνησω να προσανατολίζεσαι προς κάτι δημιουργικό οπως σου λεει η Ηλιαχτιδα μας…Γιατι σου παει…!!!:)

    Να σαι καλα και καλο μηνα θεια Λενα!!!

    Τα φιλια μου

  5. Καλό μήνα!

    Amo, σε ευχαριτώ καλή μου. Σαν ταινίες του παλιού σινεμά ακούγεται η ζωή μου στ’ αυτιά σας. Ναί ήταν αλλιώς τα ρούχα τότε, πιό απρόσιτα ίσως αλλά όταν εμφανίζονταν κάνανε εφέ σαν πριμαντόνες..ενώ τώρα..δοκιμάζει η μία ένα ρούχο, το αφήνει να πέσει απο την κρεμάστρα και πάει η άλλη και το μαζεύει απο το πάτωμα για να το δοκιμάσει.. Λές και τα ρούχα είναι σκουπίδια, άχρηστα μιάς χρήσεως

    an-lu, από δημιουργικότητα άλλο τίποτα.. τώρα έχω πέσει σε τέλμα, κινούμενη άμμο..όπως θές πέστο. .

    ηλιαχτίδα μου. Χρειάζεται να μπορέσω να βγώ απο το σπίτι, να κάνω κάτι άλλο. Για την ώρα έχω πλέξει (στη μηχανή) πουλόβερ για όλους για τα χριστούγεννα και γαντάκια-κασκώλ για τα εγγονάκια.
    Χρειάζεται να μπορέσω να πηγαίνω στο σινεμά μόνη. Δύσκολο. Η ενοικίαση ταινιών είναι ευκολώτερη. Αλλά δεν έχει την ίδια μαγεία. ΑΧ ! Αν ζούσε ο Νίκος όλα θα ήταν ευκολώτερα, είχε τον τρόπο του να με χαλαρώνει..ακόμη και κάτω απο την μεγαλύτερη αντάρα.. Ακόμη τον πενθώ. Μου λείπει.

    anatoli, σίγουρα έτσι ήταν τα ρούχα παλιά όπως το λές, τώρα όμως που είναι προσιτά για όλους, λίγη προσπάθεια για φαντασία δεν βλάπτει. Υπάρχουν μαγαζιά που βάζουν έστω και ένα αποσμητικό σε κουτί και το τυλίγουν σε κορδέλλες. Για να δημιουργήσουν ένα όνειρο, σε σένα που το δέχεσαι, σε σένα που το αγόρασες. Για ένα όνειρο δεν ζούμε?

  6. Υπέροχο πράγμα να αγαπάς αυτό που κάνεις – νομίζω δεν έχει να κάνει με εποχές αλλά με τους ανθρώπους.
    Νομίζω ότι αφού ξέρεις να αγαπάς σύντομα θα βρεις κάτι άλλο που θα αγαπήσεις, αρκεί να έχεις την καρδιά σου ανοιχτή.

  7. Ελλάς στο μεγαλείο σου, ήταν ο Βασιλάκης όντως άτυχος. Οπως οι περισσότεροι ταλαντούχοι. Απειρες ιδέες, θυμάμαι όταν σχεδίαζε σαν να ετοιμαζόταν η έκρηξη..πάνω απο τα κεφάλια μας περιμέναμε τι θα βγάλει..και το αποτέλεσμα απαράμιλλο.
    Οι δημιουργίες του λάτρευαν τις γυναίκες.

  8. Θεία (θειτσα ειμαι κι΄εγώ, μεταξύ μας), με την απώλειά του ξημέρωσε για το Μάκη. Η ΦΙΡΜΑ το ΟΝΟΜΑ ηταν ο Βασιλακης. Μα τελικά στη ζωη βλέπω πως αν κάποιος είναι να γίνει κάτι, θα έρθουν τα πάνω-κάτω. Συνωμοτεί το σύμπαν που λεει και ο Κοέλλο

Σχολιάστε

