Τι μαθαίνω

Είμαι σε ένα Internet cafe. Μία ώρα την ημέρα έρχομαι για να σερφάρω. Παρόλλη τη ζέστη και τον κόσμο είναι σχεδόν γεμάτο. Οι πελάτες ως επί το πλείστον, αγόρια και άντρες. Είμαι η μόνη γυναίκα. Την πρώτη μέρα που ήρθα με κυττούσαν περίεργα, κανά δυό με ρώτησαν κιόλας ποιόν ψαχνω και έμειναν κόκκαλο όταν τους είπα ότι θέλω να μπώ στο διαδίκτυο για να δουλέψω.. Προφανώς στα μάτια τους έχω το 1 πόδι στον τάφο. Ηλικίες. Τα 10χρονα θεωρούν τους 40άρηδες γέρους, οι 20άρηδες λένε ότι άμα φθάσουν τα 40 θα είναι ερείπια και οι 40άρηδες θεωρούν ότι στα 70 θα έχουν πεθάνει.. και οι 70άρηδες τους γράφουν όλους και παίζουν κομπιούτερ, κάνουν χειμερινά σπόρ και εκδρομές… Ξεγέλασμα του Χάρου! Ετσι μας θέλω.

Και ενώ σερφάρω βλέπω γύρω μου ότι είμαι η μόνη που σερφάρω. Ολοι δίπλα παίζουν παιχνίδια με ακουστικά στ ‘ αυτιά. Οχι αυτά που παίζουυ τα παιδιά μου puzzle, tetris, arcade, αυτά θεωρούνται ξεπερασμένα, παίζουν αληθινές μάχες με τρομερούς αλλόκοτους τερατάνθρωπους που έχουν τα φοβερά όπλα. Εχω δίπλα δύο μαντράχαλους με μούσια και μαλλούρες, οι μηχανές τους απέξω και παίζουν μάχες με δρακουλάνθρωπους.  Εντάξει παλιά πηγαίναν στα μπιλιάρδα, τώρα εδώ.

Παλιά όμως δεν ήταν όλα τόσο βίαια. Τώρα είναι. Κάθε χρόνο και χειρότερα.

Μέχρι?

10 thoughts on “Τι μαθαίνω

  1. Θεια λένα, το ίδιο κανω και εγώ. Περιστοιχισμένη από νεολαία ( σικ νεολαια , όμως !) προσπαθώ να ξαναβρω τους ρυθμούς μου στα μπλογκ , λες κι αν δεν το κάνω, θα χάσει η βενετιά βελόνι. Εμένα δεν με κοιτούν περιεργα προφανώς γιατί δεν με βλέπουν καν. Είναι τόσο απασχολημένοι με τα δικά τους που δεν σηκώνουν κεφάλι να δουν το διπλανό τους. Η αιθουσα εδω με τα κομπιουτερ λειτουργεί ως τις 12 και λεω να τον φαω το χρονο όλο. Κι εξω της τρελής γινεται. Πού να τρεχω;
    Θεια Λένα πότε γυρίζεις με το καλό να μας λες ιστοριες ;
    ριτς

  2. Δεν έχω πάει ποτέ μου σε ίντερνετ καφέ. Από έξω που περνάω αν είναι στο δρόμο μου, όπως τα περιγράφεις τα βλέπω, φίλη μου θεία Λένα. Είναι αφοσιωμένοι στην οθόνη και παίζουν παιχνίδια με τέρατα κλπ. Εντάξει και εγώ πριν 18 χρόνια στα 15 μου δηλαδή, έπαιζα αλλά όχι τέτοια βίαια παιχνίδια. Δεν υπήρχαν κιόλας τόσο βίαια παιχνίδια. Υπήρχαν κάποια αλλά ήταν η εξαίρεση. Όπως γράφεις τότε υπήρχανε τα μπιλιαρδάδικα. Πόσες ώρες έχω περάσει στο μπιλιάρδο……Το αγαπημένο παιχνίδι ήταν, αρκεί να ήταν ζυγισμένο καλά το τραπέζι του μπιλιάρδου και οι τσόχα σε καλή κατάσταση. Είχε ένα τέτοιο μαγαζί με καλά τραπέζια και το ευχαριστιόμουν. Όμως όσο έπαιζα μπιλιάρδο ή και ποδοσφαιράκι δεν αισθανόμουν όπως μπορεί να αισθάνεται ένας νέος όταν παίζει ένα βίαιο παιχνίδι. Ίσως στο ποδοσφαιράκι λίγο να νευριάζαμε. Αλλά για λίγο. Κάναμε την πλάκα μας, γελούσαμε. Τώρα τι πλάκα να κάνεις με αυτά τα τέρατα και τη βία που υπάρχει στα παιχνίδια…..Έχει ένα παιχνίδι που είσαι μέσα σε μια πόλη και κλέβεις αυτοκίνητα, ρίχνεις μπουνιές στον κόσμο και άλλα τέτοια πράγματα που δεν ξέρω κατά πόσο ταιριάζουν με τις ηλικίες τον 13 – 16 ετών. Περνάνε συμπεριφορές βίαιες στα παιδιά. Τα εξοικειώνουν με τη βία. Την κάνουν τη βία να μοιάζει με ένα παιχνίδι!! Χώρια από τα άλλα παιχνίδια που διαλέγεις τι όπλα θα πάρεις και έχουν μάθει τύπους και μάρκες όπλων τα παιδιά!! Στην Αμερική που πολλές οικογένειες έχουν όπλο στο σπίτι, σκεφτείτε πόσο μπορεί να επηρεάσουν αυτά τα παιχνίδια που σε δίνουν επιλογές για όπλα, περιγραφες κλπ!! Μα είναι παιδιά!! Α, ξέχασα και τα φλιμπεράκια που έπαιζα!!! Τι όμορφα χρόνια…..Τώρα όλα πάνε να γίνουν εικονικά. Βγάλανε φλίμπερ στον υπολογιστή……Τι να το κάνω στον υπολογιστή…..Ή το ίδιο με το μπιλιάρδο. Αν και μπιλιάρδο παίζω έστω και στον υπολογιστή. Άλλο όμως το μπιλιάρδο και άλλο να σπάζω μούτρα στο παιχνίδι!!
    Να είμαστε φίλοι μου όλοι καλά
    Agorafoviagr

  3. Έτσι δυστυχώς είναι στα νετκαφέ. Στην πλειονότητα πηγαίνουν παιδιά για να παίξουν με την βία. Την ακούς στον φανατισμό με τον οποίο «παίζουν», δεν χρειάζεται να δεις τι βίρτουαλ και τα γραφικά. Αισθάνεσαι ένα μίσος σε μικρά παιδιά, βωμολοχίες για ένα ουσιαστικά …καρτούν.
    Πάντως αυτό συμβαίνει σχεδόν αποκλειστικά στα αγόρια. Τα κορίτσια κυρίως για το ίντερνετ πηγαίνουν. Τα γοητεύει περισσότερο το παιχνίδι της επικοινωνίας και της επαφής. Γι αυτό και είναι η μεγάλη πλειοψηφία στα blogs. Πολύ ωραίο ποστ από μια γυναίκα που δεν κρύβει τα χρόνια της. Την καλησπέρα μου θεία Λένα 🙂

  4. An-lu, απο τόσο μικρά?

    ritsmas, πράγματι ούτε που μου δίνουν πιά σημασία.. Ερχομαι συχνά εδώ, πάντα βράδυα όμως, είναι απέναντι απο το σπίτι που μένουμε. Επιστρέφω στις 20/8 για να φύγει ο Μάρκος διακοπές. Ιστορίες λέω διάφορες. Οταν θέλουν όμως να τους πώ ιστορία, ξεκινάνε εκείνοι τη πρώτη γραμμή, ή στέλνουν φωτογραφία.

    agorafovia.gr, Τι καλές παλιές εποχές μου θυμίζεις! Μπιλιάρδα και τάβλι. Σε μπιλιαρδάδικα μαζευόντουσαν αγόρια και μιλάγαν τη γλώσσα τους. Αγνωστοι στους μη μυημένους. Τάβλι έπαιζα με τον Β και τον κέρδιζα σχεδόν πάντα. Και οι γιοί του τον κέρδιζαν και μετά νευρίαζε και πήγαινε για πρέφα στο καφενείο. Τα παιδιά παίζανε στο σπίτι Σουμπούτεο, καλούσαν και τους φίλους τους να παίξουν, κλείνανε τις πόρτες και ανοίγαν τα στόματα, στο τέλος παίζανε και ξύλο. Αλλες εποχές. Στο εξωτερικό έπαιζα συχνά παιχνίδια με κέρματα τύπου arcade, ο Mario, lemmings, και βέβαια το κλασσικό tetris που είχε το ρωσικό Αγιο Βασίλειο σαν φόντο πίσω του.

    maria, ευχαριστώ, να είσαι καλά.

    ee, λές να βρεθεί κάτι πιο δημιουργικό? Γιατί έχω την εντύπωση ότι πολύ τη βρίσκουν με τα τερατάκια. Μπήκαν δύο 14χρονα προ ολίγου, τα είδα και προχθές, έξαλλα, θα είχαν τσακωθεί με τους γονείς τους σίγουρα γιατί λέγανε διάφορα στη τοπική διάλεκτο, δεν την καταλαβαίνω, το ύφος όμως ήταν θυμωμένο, μετά άρχισαν τα τερατάκια και αργότερα που έφυγαν ήταν γελαστά, ήρεμα, αρνάκια. Για να δούμε σήμερα πόσο θα κάτσουν!

    vasili, Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Και σήμερα το βράδυ, παραμονή της παναγίας πάλι πιτσιρίκια παίζουν. Κανένα κορίτσι, ούτε για δείγμα. Ισως είναι η ώρα.

  5. Παντως αν θελεις να ξαναθημηθεις τα παιχνιδια του εξωτερικου αγαπητη θεια, ευτυχως υπαρχει και για εσενα το Μ.Α.Μ.Ε. ,
    χαρη στην αφιλοκερδη προσπαθεια καποιων δεκαδων ανθρωπων.

Σχολιάστε

