Τα απομεινάρια

Σηκώθηκα νωρίς σήμερα γιατί το βράδυ μπαίνουμε στο καράβι για αναχώρηση. Το τελευταίο μπάνιο το έκανα χθές το σούρουπο, ας λέει ο γιατρός ότι θέλει, εμένα μου άρεσε.  Πίνω το καφεδάκι μου και κάνω απολογισμό.

Η επίσκεψη στο νησί εκπαιδευτική. Οι συμπέθεροι χάρηκαν για τη παρουσία μας, η νύφη μου τυπικά καλή μαζί μας ήταν και πιο διαχυτική όταν της κρατάγαμε τα παιδιά και την κοπάναγε με τις φίλες της. Παλιά λέγανε για τους Πελοποννήσιους ότι είναι συμφεροντολόγοι, μμ! είδαμε και τους νησιώτες. Δεν φταίνε οι τόποι καταγωγής, οι άνθρωποι, εμείς, διοργανώνουμε τη μοίρα μας. Δεν μας πάει, δεν την πάμε άρα όλα μια χαρά είναι.

Τα εγγόνια μας, άλλη ιστορία. Εκεί που είναι παιδιά στο σπίτι, στο νησί γίνονται ανεξάρτητα πλάσματα. Παίρνουν αποφάσεις, ανήκουν σε παρέες συνομηλίκων, καβαλλάνε τα ποδήλατα και ξεχύνονται μακριά απο τα «πρέπει». Ο μικρός αποφάσισε ότι ωρίμασε αρκετά και πρέπει να πάρει τη ζωή του στα χέρια του. Ετσι ντύνεται στα ολόμαυρα (και μαύρο σλιπάκι βεβαίως) που είναι το χρώμα της εξουσίας και περπατάει κορδωμένος. Εγινε και αρχηγός του τσούρμου. Η εγγονή μου τον κοροϊδεύει που δεν ξεχωρίζει στο σκοτάδι και συνεχίζει να είναι παιδί, ξένοιαστη μέσα στα ρόζ, γαλάζια, κίτρινα μαγιώ-παρεό της. Απίστευτη η κοκκεταρία της. Τώρα άρχισε να επεμβαίνει και στη ντουλάπα της μάνας της, της διαλέγει εκείνη τα ρούχα που πρέπει να φοράει!!! Και που να φθάσει στην εφηβεία!

Ο Β. φε’υγει με βαριά καρδιά απο το νησί και πόδια πρησμένα απο τη κούραση. Μέρα-νύχτα στο γιαλό την έβγαζε, όταν δεν ψαρεύανε, μπαλώνανε τα δίχτυα, ρίχνανε βραχοπετονιές, παραγάδια, συρτές, μετά πηγαίνανε σε μιά ταβέρνα και πέφτανε βροχη τα ούζα και οι μεζέδες απο αχινούς και οστρακοειδή..η χοληστερίνη του πέθανε απο την αγωνία της, θα τα πούμε στην Αθήνα μπάρμπα!

Λοιπόν το νησί μου άρεσε. Πάντα μου αρέσει γιατί παρόλλη τη κοσμοσυρροή έχει γαλήνη. Τα καταπράσινα μονοπάτια, οι εκκλησιές, τα λιόδενδρα..η δροσιά των μαρμάρων στους αρχαιολογικούς χώρους. Θα μου λείψει.  

4 thoughts on “Τα απομεινάρια

Σχολιάστε

