Money

Μπαίνω λίγο-λίγο στο κλίμα της δικής μου καθημερινότητας. Απο Δευτέρα θα αρχίσω να βγαίνω πιο συχνά, ίσως πάω και στο μαγαζί.  Ωσπου να πάω όμως αφουγκράζομαι την οικογένεια να πάλλεται. Σε ρυθμούς διάφορους.

Τώρα που έλειπα στο Νοσοκομείο γίνανε πράγματα. Αναμενόμενο ήταν. Για μία φορά χωρίς να φταίω που ανακατεύτηκα. Η μία μου νύφη, η Μ κάλεσε την άλλη νύφη για τσάι. Κατακαλόκαιρο έξω, εκείνες τσάϊ. «Ελα μητέρα, τρόπος του λέγειν είναι το τσάι», ξέρω κορίτσια, ξέρω.  Εν τούτοις βραστό τσάϊ ήπιαν. Η μία έλεγε η άλλη άκουγε. Καθόλου καλά δεν ήταν τα ακούσματα. Η Μ. δεν μιλάει. Με το στανιό της τα βγάζω.  Ούτε λίγο ούτε πολύ η μικρή μου νύφη ζήτησε απο τη μεγάλη να της πληρώνει το ιδιωτικό σχολείο του ενός παιδιού, γιατί δεν βγαίνει οικονομικά.  Γιατί έχουν ένα μισθό, απο τον γιό μου τον Μάρκο, γιατί η Α δεν θέλει να δουλέψει ξανά (δούλευε σε βιβλιοππωλείο),  παρόλλο  που πήρε το πτυχίο δεν θέλει να πάει στον ΑΣΕΠ.., ή όπου αλλού  και θεωρεί ότι εφόσον η Μ+Π δεν έχουν παιδιά, αυτοί θα την πληρώσουν. Αυτά είναι δικά μου συμπεράσματα. Η Μ δεν μου τα είπε έτσι, μου είπε για τις κλάψες που της έκανε η άλλη, για το κόστος του να έχεις παιδιά σήμερα, για τα παιδιά των μεταναστών που όταν έρχονται σε παιδικά πάρτυ (τα παιδιά πάνε σε δημόσιο Δημοτικό) οι μητέρες τους «δίνουν το κακό παράδειγμα», για την ανασφάλεια που αισθάνεται όταν σε ένα Δημόσιο τα παιδιά σουλατσάρουν στους δρόμους απροστατευτα επειδή ο δάσκαλος δεν πήγε..για το μεταπτυχιακό που σκοπεύει να κάνει..για τα χρήματα που ξοδεύονται σε ιδιαίτερα και δραστηριότητες..και τέτοια.

Η Μ δεν της ειπε της αλληνής ούτε ναί, ούτε όχι..σίγουρα θα το αφήσει να πέσει στο κενό, τάχα δεν κατάλαβε. Το συνηθίζει αυτό, να κάνει τη χαζή, ώστε να μην παίρνει θέση. Δεν είναι σαν εμένα που φουντώνω και κάνω λάθος κίνηση.

Ομως σφίχτηκε η καρδιά μου. Δεν θέλω να αποξενωθούν τα παιδιά μου επειδή η μικρή μου νύφη είναι συμφεροντολόγα. Μόλις μετακόμισαν, γιατί να ξεκινήσει ψυχρότητα?

5 thoughts on “Money

  1. Δύσκολα τα θέματα αυτά και πιο δύσκολα όταν βλέπει η μάνα πως μπορεί να γίνουν αιτία να ψυχρανθούν τα παιδιά της.

    Παρόλα αυτά, νομίζω ότι εσύ καλά θα κάνεις να μείνεις λίγο μακριά.
    Το πρόβλημα είναι αλλού, και ας βρουν οι ενδιαφερόμενοι τη λύση τους. Μια δική σου παρέμβαση, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα έκανε και εσένα μέρος του προβλήματος.

    Δεν είμαι σίγουρος ότι μια τέτοια εξέλιξη θα ήταν καλή.

    Όπως και να έχει, να περάσεις μια όμορφη Κυριακή…

    Ααα και αντί να βιάζεσαι να γυρίσεις στη δουλειά σου, μήπως να απολάμβανες περισσότερο το χρόνο που έχεις; 🙂
    Καλημέρα

  2. Καλημερα , θεια Λένα. καλως ορισες. Ελπίζω όλα να ειναι πολύ καλά και ν αρχίσεις τις βόλτες σου εντός και εκτός.
    Εγω θα μεινω λίγο στον προβληματισμό της μιας μανας. Ξέρεις πόσες μητερες σκέπτονται πλεον έτσι και αναζητούν τρόπους να στειλουν τα παιδιά τους στο Αρσάκειο ή σε καποιο ιδιωτικό, οικονομικά βατό ; Πολλές, θεια Λενα. Η ελληνική κοινωνία αλλάζει και μαζί της διαμορφώνεται ένα διαφορετικό ταξικό κλίμα ( εκεινοι και εμείς ) που ναι μεν οι ευαισθησίες μας το καταπολεμούν, αλλά που στην πραγματικότητα υφίσταται και ριζώνει.
    Ως προς τις νυφες σου, οκ, κάνε το κορόιδο. Αν ανακατευτείς θαρθει η στιγμή που θα σου επιρρίψουν και ευθύνες. Από τη δύναμη της σιωπής τελικά δεν ακούγεται ο κρότος που κάνουν τα μεγαλα γεγονότα στις οικογένειες

    Ευχομαι να εισαι καλά και να πανε ολα θαυμασια
    ριτς

  3. Λενάκι,τι είπαμε?????
    Κοίτα τον εαυτό σου και την υγεία σου και άσε τον καθένα να κοιμηθεί όπως έστρωσε.(πολλά θέλω να σου γράψω,αλλά θα τα πούμε μια άλλη φορά)
    Πρός το παρόν σου εύχομαι απο καρδιάς να αναρρώσεις γρήγορα……….

  4. Καλημέρα παιδάκια. Σας ευχαριστώ όλους και όλες για τις ευ΄χές. σπίτι είμαι ακόμη, ο γιατρός δεν θέλει να βγαίνω έξω, μέχρι να κλέίσουν φαντάζομαι οι πληγές. Σερφάρω και βλέπω πολλές ταινίες.

    Σωτήρη Κ, είμαι συνταξιούχος πλέον, απλά βοηθάμε με τον άντρα μου το γιό μας που έχει κατάστημα ρούχων, πάμε σε βάρδιες, ποτε εκείνος, πότε εμείς. Τώρα πάει μόνο ο άντρας μου, χωρίς εμένα ώσπου να γίνω καλά. Για όλα όσα γίνονται γύρω μου, αποφάσισα να προσπαθήσω να μην ξαν ανακατευτώ, όμως δεν γίνεται να μην ακούω. Ετσι τα λέω σε όσες φίλες μου είναι ακόμη εν ζωή και τα γράφω εδώ. Σαν λύτρωση.

    Μαρία, το ξέρω ότι ό,τι είναι να γίνει θα γίνει. Ηδη έχουν φουντώσει τα πράγματα, ο Μάρκος έχει φουντώσει απο θυμό που πήγε η γυναίκα του και ζήτησε λεφτά, τους ακούω που καυγαδίζουν επ’ αυτού τα βράδυα..ένας τοίχος είμαστε. Αναρωτιέμαι αν και άλλες γιαγιάδες περνάνε τέτοιες έγνοιες.

    Ρίτσα, αυτή τη ταξικότητα τη βλέπω πλέον παντού. Ναί λέμε στους μετανάστες, να ενσωματωθούν, να γίνουν σαν εμάς, όχι όμως και τα παιδιά μας να κάνουν παρέα με εκείνους, να τους βάλουμε και στα σπίτια μας. Παλιά οι λευκοί είχαν αντίστοιχο πρόβλημα με τους μαύρους..η αγαπημένη μου ταινία ήταν «Who;s coming to dinner tonight» με τους C. Hepburn & Tracy, την Αμερική του ‘ 50. Φυσικά και δεν θα πώ τίποτα. Υποτίθεται κιόλας ότι δεν ξέρω και τίποτα.

    Giotavita, είπαμε, δεν λέω, αλλά ..τα αλλά τα ξέρουμε. Ετσι φαντάζομαι ότι είναι όλες οι ελληνικές οικογένειες.

Σχολιάστε

