Ωχ!

Μιλάω με τους συμπέθερους προσεκτικά, δεν μασάω τα λόγια μου αλλά δεν τα λέω και όλα. Μένω στα γεγονότα και τις προσωπικές εκτιμήσεις τις κρατάω για τον εαυτό μου. Ανοίγω όμως τ’ αυτιά μου και ακούω. Η επίσκεψή τους στην Αθήνα ήταν μία απόφαση ζωής. Θα κάνει η συμπεθέρα μία εγχείρηση για τις φλέβες της τώρα, όμως ο κυρίως στόχος της είναι να βρεί έναν καλό ψυχίατρο για τη κόρη της. Τη μεγάλη της τη κόρη τη Βάσω. Γιατί η Βάσω έχει κατάθλιψη, έχει ατονία, κάνει εμετό ό,τι τρώει, έχει χάσει τρομερό βάρος και εκμυστηρεύτηκε στη μητέρα της ότι θέλει να πεθάνει.

Η Βάσω είναι γιατρός, με καλή δουλειά. Είναι παντρεμένη με έναν τραπεζικό υπάλληλο και ζεί στο νησί. Η Βάσω έχει ένα γιό που είναι φαντάρος και εδώ και 3 χρόνια είχε μείνει έγκυος σε ένα κοριτσάκι το οποίο απέβαλλε. Μετά την αποβολή πάει και η Βάσω..κάτι έπαθε. Τρελλάθηκε απο τη λύπη, το ήθελε τόσο το παιδάκι, είναι πραγματικά άρρωστη..ποιός να ξέρει; Επειδή είναι η ίδια γιατρός δεν πάει σε γιατρό. Λέει ότι δεν έχει τίποτα. Πέρυσι έκοψε τις φλέβες της, ευτυχώς όμως την πρόλαβαν και γλύτωσε. Φέτος τα ίδια..συνεχώς προσπαθεί να κοπεί. Και να ήταν μόνο οι φλέβες, κόβεται συνέχεια, κόβει με ένα ψαλίδι ένα κομμάτι απο το μπράτσο της, χαράζει με ξυράφια τα πόδια της, τρυπιέται με βελόνες..μου τα έλεγε η συμπεθέρα ενώ έκλαιγε με λυγμούς και εγώ να μη ξέρω τι να πρωτο-συγκρατήσω, την απέχθεια που ένοιωθα ή τη λύπη που άκουγα. Οσο για τον άντρα της Βάσως, δεν ενδιαφέρεται ιδιαίτερα, έχει και 1-2 φιλεναδίτσες.

Ανακατεύτηκα απο τις περιγραφές (εδώ έγραψα ένα μέρος τους.) και δεν τα κατάφερα ούτε να τη παρηγορήσω αλλά ούτε και να τη βοηθήσω.  Τι να της πώ δεν ήξερα. Ούτε κανένα ψυχίατρο ήξερα. Τρόμαξα και δαγκώθηκα, όλες οι συμβουλές πήγαν περίπατο, έκλεισα το στόμα μου.

Νοιώθω πάρα πολύ μπερδεμένη   

13 thoughts on “Ωχ!

  1. Θα μου επιτρέψεις…
    Αφού έγινες κοινωνός του προβλήματος, μήπως θα έπρεπε εσύ να απευθυνθείς σε έναν ψυχίατρο και του τα εξηγήσεις, ζητώντας τη συνδρομή του;
    Αν οι συγκεκριμένοι άνθρωποι δεν μπορούν να υποστηρίξουν την κόρη τους, μήπως θα έπρεπε εσύ ή κάποιος οικείος τέλος πάντων να πάρετε μια πρωτοβουλία; Αν κατάλαβα καλά δεν μιλάμε μόνον για διαταραγμένη συμπεριφορά, αλλά και αυτοκαταστροφική..

    Συγνώμη που παρεμβαίνω, αλλά σε θέματα ζωής δεν είναι να μένει κανείς αδρανής.

    Καλό βράδυ

  2. Σωτήρη καλησπέρα. Στο μπλόγκ δεν τα γράφω και όλα. Ο λόγος που μου μιλάει τόσο ανοιχτά η συμπεθέρα είναι γιατί θέλει την υποστήριξή μου στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει. Υπάρχει ψυχίατρος στην οικογένεια. Και εμένα το άτομο αυτό με βοήθησε πολλές φορές και ακόμη με βοηθάει σε πολλά. Θέλει να μεσολαβήσω και ο ψυχίατρος να έρθει σε επαφή με την κόρη της. Είναι λεπτό το θέμα γιατί η Βάσω γνωρίζει τον ψυχίατρο και την ιδιότητά του, μιά οικογένεια είμαστε όλοι, και μπορεί να μη θέλει να ανοιχθεί. Χρειάζεται να βρούμε ένα τρόπο. Ισως αν ανοιχθεί σε εμένα – που τα πάμε πολύ καλά – να μπορέσει να προχωρήσει μέχρι το γιατρό. Εξ ού και η εκμυστήρευση. Θέλει η συμπεθέρα να πάμε στο νησί για λίγο.
    Ο Β έχει αντίρρηση στο να μετακινηθούμε και να το παίξουμε ψυχίατροι ή μεσάζοντες. Εδώ δεν πρόκειται για ψυχολογικά κολπάκια, ο θεός ξέρει απο τι πάσχει η γυναίκα.

  3. Θεία Λένα μου, συγνώμη τότε.
    Βιάστηκα να καταθέσω τις σκέψεις μου.
    Όντως είναι λεπτή η θέση σου και σίγουρα χρειάζεται ιδιαίτερος χειρισμός.

    Γιατί και το να ανοιχτεί σε εσένα ενέχει κινδύνους.
    Αφενός μεν θα χρειαστεί να σε υποστηρίζει εσε΄να κάποιος για να καταφέρεις να φέρεις σε πέρας κάτι τέτοιο, αφετέρου, θέλει προσοχή μήπως και γίνεις και εσύ μέρος του προβλήματος..

    Όπως και να έχει, εύχομαι το καλύτερο!

  4. Σωτήρη, καθόλου δεν βιάστηκες να αποτυπώσεις τις σκέψεις σου. Και εγώ προβληματίζομαι πολύ, δεν ξέρω τι να κάνω. Η συμπεθέρα είναι μία καλή φίλη και τη κόρη της πολύ την αγαπώ, όμως φοβάμαι.
    Αύριο πρωί-πρωϊ που θα λείπουν όλοι θα μιλήσω με τη ψυχίατρο, θα της θέσω το πρόβλημά μου και θα δούμε.
    Θέλω να βοηθήσω αλλά πρέπει και να είμαι σε θέση να το κάνω.

  5. Καλή μου θεία Λένα, επειδή καταρχήν τα άτομα που αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους προβλήματα, στην πλειοψηφία τους δεν είναι σε θέση να το αναγνωρίσουν ώστε να απευθυνθούν σε γιατρό, έχω την εντύπωση πως η ψυχίατρός σας θα βρει τον τρόπο (πρέπει να έχει εκπαιδευτεί & γι΄αυτό) να βοηθήσει την κοπέλα! Εσείς απλά μην καθυστερήσετε καθόλου να της μιλήσετε! Μπράβο σας που δείχνετε τόση προθυμία να βοηθήσετε την κακομοίρα την κοπέλα, όλοι άνθρωποι είμαστε & θα ήταν πολύ άσχημο εάν (θεός φυλάξοι) αύριο κάποιος που θα μπορούσε να βοηθήσει εσάς (ή τα παιδιά σας) σας το αρνιόταν…
    Κάντε οτιδήποτε χρειαστεί για να σωθεί η γυναίκα, τόσο ακραίες καταστάσεις απαιτούν & ακραίες λύσεις!
    Ο Θεός μαζί σας!
    Σας φιλώ

  6. Αγαπητή Θεία Λένα δε θέλω να σας τρομάξω (δεν ειμαι γιατρός, η περίπτωση της μου θυμίζει όμως κάτι παρόμοιο). Βιαστείτε γιατί η κατάσταση ειναι πάρα πολύ σοβαρή! Η κοπέλα θέλει αγωγή άμεσα (μη σας πω και εισαγωγή σε κλινική). Τα σημάδια δεν είναι καλά, έχει ήδη κάνει μία απόπειρα και απ΄ότι λέτε προσπαθεί να την επαναλάβει.
    Βοηθήστε την, το φωνάζει με όλους τους τρόπους!
    Καλή δύναμ,η!

  7. Δύσκολες καταστάσεις.Τί να πεις ο θεός να βάλει το χέρι του.Θέλει βοήθεια η γυναίκα . Ο άντρας της τι κάνει? θεατής είναι? αυτός είναι που πρέπει να συμβάλει και να της σταθεί .

  8. Θεια Λενα στενοχωρεθηκα πολυ γι’αυτο που διαβασα.Σιγουρα η κοπελλα χρειαζεται υποστηρηξη απο καποιον ειδικο.Μηπως στην ολη κατασταση συμβαλει και η αδιαφορια του αντρα της?Ευχομαι να βρει γιατρια γιατι εχει και ενα παιδι να μεγαλωσει.

Σχολιάστε

