«Α» αααα!

Ισως να είναι ο καιρός, η αντάρα του γκρίζου ουρανού, ίσως το γεγονός ότι έρχεται ο χειμωνας καθυστερημένος λίγο αλλά σχεδόν στην ώρα του, να μας κρυώσει Εκεί που ήμουνα όλο έξω,  χώθηκα μέσα. Η υγρασία και εγώ δεν τα πάμε καλά Οι αλλαγές του καιρού απο φθινόπωρο σε ψύχρα απαγορευτικές για βόλτες Ετσι νάμαι πάλι στην οθόνη μου.

Απολογισμός των ημερών που πέρασαν:πήγα 1 μέρα στο μαγαζί, να δώ τι γίνεται. Οι γυναίκες άφαντες, υπήρχε μόνο ο γιός της Βάσως (που είναι ακόμη στη κλινική για κατάθλιψη-τάσεις αυτοκτονίας) και ανηψιός της Α Γελαστός με έμπασε μέσα, με κάθισε και μετά έτρεξε να εξυπηρετεί πελάτες που ήταν μπόλικοι Μιλάει όμορφα, είναι χαριτωμένος, ευγενής και καλός πωλητής Χάρισμα το τελευταιο. Δουλεύει σαν μόνιμος υπάλληλος και αμείβεται απο τις δύο ιδιοκτήτριες του καταστήματος που πηγαίνουν εναλλάξ μόνο τις Δευτέρες και ο Νώντας (ας τον πούμε Νώντα) έχει ρεπό. Τις άλλες μέρες περνάνε που και πού αλλά χαλαρά και μόνο αν είναι να υπάρχουν παραλαβές. Αρα η Α, λέει ψέμματα ότι σκοτώνεται στη δουλειά του μαγαζιού και δεν προλαβαίνει να μαγειρέψει ούτε για τα παιδιά της και πρέπει να μαγειρεύω εγώ Και όταν φύγαμε για Θεσσαλονίκη δυσανασχέτησε γιατί «τι θα τρώνε τα παιδιά μητέρα, όταν λείπετε εσείς και εγώ δουλεύω;» Δικαιωμά της είναι να μη λέει τι κάνει και που «δουλεύει» απο τη στιγμή όμως που με ανακατεύει της λέω και τη γνώμη μου. «Δεν πάς καλά» μόνο αυτό της είπα.

Το Σάββατο μας κάλεσε σπίτι της για ένα κρασάκι Είχε την οικογένειά της, εμάς και κάτι φίλες της με τα παιδιά τους. Μία μικρή συγκέντρωση 20 ατόμων. Της έφτιαξα μία τυρόπιτα και μία τούρτα με δαμάσκηνα και κρέμα σαντιγύ, ντυθήκαμε, στολιστήκαμε και πήγαμε λίγο νωρίτερα για να ταχτοποιήσουμε και το τραπέζι Μας υποδέχτηκε με φούτερ και παντόφλες , άλουστη με αλογοουρά και με ύφος τρελλό. «Θα αλλάξει ρούχα, θα φτιαχτεί» είπα απο μέσα μου «δεν μπορεί έχει ώρα μπροστά της». Ωρα μπροστά της είχε, μυαλό δεν είχε. Δεν είχε ετοιμάσει τίποτα, ταχτοποίησε τη τυρόπιτά μου, παρέλαβε απο τον σουβλατζή μεζεδάκια, σουβλάκια, πατάτες, σαλάτες, γύρους και τέτοια, τα έβαλε στο φούρνο για να είναι ζεστά και πήγε να ντυθεί

Ερχόντουσαν οι καλεσμένοι και εμείς τους υποδεχόμασταν..η Α στολιζόταν Και όταν εμφανίσθηκε, είπα μήν έπαθε εγκεφαλικό. Φορούσε ρόζ φούτερ (είναι μεγαλόσωμη με πλούσιο στήθος και γοφούς, τα σκούρα χρώματα της πάνε) και σκωτσέζικη πλισέ φούστα με αγκράφα και απο κάτω τις παντόφλες Ηταν καταχαρούμενη για αυτές «μόλις τις πήρα μητέρα, κατακαίνουργιες» μου είπε ίσως για να καθησυχάσει το ταραγμένο μου βλέμμα.

Οι φίλες της ντυμένες μιά χαρά, το ίδιο και τα παιδιά τους Η δικιά μας, στο κόσμο της. Η Βίκη φορούσε καφτάνι ολομέταξο, ο Μ κοστούμι, η Α..τις ολοκαίνουργιες παντόφλες της

Φάγαμε τα πάντα, ήπιαμε (τα ποτά τα έφερε ο Πέτρος), χορέψαμε και όλοι φύγαμε με το χαμόγελο στο στόμα. Η κριτική και οι υποδείξεις δεν έχουν νόημα όταν λείπουν οι βασικές αισθήσεις όπως η όραση. Και του χρόνου λοιπόν.

10 thoughts on “«Α» αααα!

  1. Tanila, θα βγώ απο τα ρούχα μου σε λίγο. Και το σύζυγο, και τα γκομενιλίκια, και τα παιδιά να τα φροντίζουν τα παπούδια, και σε δικό της σπίτι και δουλειά στρωμένη και εισόδημα δικό της και εσύ μου μιλάς για κατάθλιψη. Τις δύσκολες σημερινές εποχές, που ο κόσμος χάνει τη δουλειά του και όλα ακριβαίνουν, τι να πούν οι έχοντες λιγώτερα απο την Α, πέ μου; Κατάθλιψη που δεν της αρέσει πιά η πίτα και ο σκύλος. Η μάνα της λέει ότι της χρειάζεται βρεγμένη σανίδα Να συνέλθει.

  2. Συνήθως αυτά που λες (σύζυγοι, γκομενιλίκια, παιδιά , σπίτια , δουλειά στρωμένη και εισόδημα) δεν έχουν να κάνουν.
    Τελοσπάντων ούτε γιατρός είμαι ούτε την έχω δει από κοντά.
    «Εμφανίζει συμπτώματα» είπα.

  3. Σωμφωνώ με Τανίλα. Και μου φαίνεται και λογικό δηλαδή μετά από όλα αυτά που κάνει και, όπως μας λέτε, πάλι γκρινιάζει…ε να της γυρίσει σε κατάθλιψη. Το αίσθημα του ανικανοποίητου είναι πολύ ύπουλο πράγμα! Μακριά από μας
    Καλημέρα Θεία Λένα!

  4. Το «αίσθημα του ανικανοποίητου» με έβαλε σε σκέψεις χθές που το διάβασα. Τώρα καταλαβαίνω μερικές συμπεριφορές, μερικά παράξενα πράγματα που γίνονται και δεν μπορούσα να δώσω λογική εξήγηση.. Ανικανοποίητη λοιπόν είναι η Α, που άλλες γυναίκες στη θέση της ίσως να πέταγαν.

    Μου το είχε πεί η άλλη μου η νύφη παλιά , ότι η Α είναι στο χείλος του γκρεμού της λύπης, δεν το κατάλαβα τότε. Παρασυρμένη απο τη πολυπλοκότητα των προσωπικών της σχέσεων θεώρησα ότι όλα είναι μία χαρά. Και η Μ μου είχε πεί ότι η Α και η Βίκη έχουν μία «άλλη¨σχέση, εννοώντας ίσως ότι τη βοηθάει ψυχολογικά και εγώ το πήρα ότι τα βρήκαν ερωτικά.
    Πάντα στο νού μου έχω το ερωτικό στοιχείο, γέρασα αλλά δεν έφυγε απο τον νού μου. Βλέπω πράγματα που ίσως δεν είναι εκεί. Ομως δεν την αγαπώ την Α, δεν μ’ αρέσει. Οπότε κάνω πως δεν καταλαβαίνω.

  5. Καλησπέρα θεία Λένα μου,
    όπως πάντα καταχάρηκα να διαβάζω το κείμενο σου. Και γέλασα με την Α. Και μου θύμισε τον εαυτό μου ως προς …τις παντόφλες. Κι εγώ όταν κόσμο στο σπίτι να περιποιηθώ που είναι δικοί μου άνθρωποι (αδέλφια, κουμπάροι κλπ), δεν αποκλείεται να φοράω παντόφλες για να είμαι άνετα πέρα δώθε που θα τρέχω να τους περιποιηθώ. Χα χα χα!!!

Σχολιάστε

