Το μπουκέτο

Κυριακή πρωϊ και δεν πήγα στην εκκλησία. Εστειλα τον Β μόνο του, προφασιζόμενη ότι δεν μπορώ, δεν κάνω. Αλλο που δεν ήθελε να απαγκιστρωθεί, σήκω-σήκω, κάτσε-κάτσε τον έχω απο το Μάρτιο που έπεσα. Εφυγε χαρούμενος και..ακόμη δεν γύρισε, όπως αναμενότανε. Με πήρε τηλέφωνο να μου πεί ότι μετά τη λειτουργία και τα γνωστά σε όλους πηγαδάκια, θα πήγαιναν με τον παπά και κάτι φίλους για ουζάκια..σε παρακείμενο σεπτό τσιπουράδικο..μιά χαρά! Ευκαιρία για εκείνον να χαλαρώσει, να κάνει κάτι άλλο απο το να με νταντεύει. Θα τα κοπανήσει βέβαια, αλλά δεν έχει να οδηγήσει, αν χαθεί στα 3 τετράγωνα απο το σπίτι..όλο και κάποιος θα τον φέρει. Ευκαιρία και για μένα να ξεστρατίσω..πρός το κομπιούτερ των παιδιών. Οταν έχω το Β μέσα στα πόδια μου, δεν μπορώ να κουνήσω ρούπι..ενώ σήμερα, φτού ξελεφτερία.
Τα παιδιά κοιμούνται, ξενύχτησαν χθές ήρθαν ξημερώματα. Εφτιαξα καφέ με μπόλικη ζάχαρη. Απαγορευμένος. Δεν πάνε να λένε οι γιατροί, θα τον πιώ. Θα φτιάξω και δεύτερο. Τρίτο όμως όχι. Τώρα τρώω μιά πάστα. Απο αύριο πάλι δίαιτα. Ασε με όμως σήμερα, έτσι;

Μ’ αρέσει να με υπολογίζουν. Οχι πως μου λείπει η αυτοπεποίθηση αλλά να, μία αναγνώριση, μία αναφορά πρός το πρόσωπό μου με σεβασμό, με στέλνει στα ουράνια. Οπως και το πλούσιο μπουκέτο που παρέλαβα χθές το απόγευμα. Νοικιάσθηκε τη περασμένη εβδομάδα διαμέρισμα στη πολυκατοικία μας σε ένα αντρόγυνο ηλικιωμένων. Τα παιδιά τους μένουν στη διπλανή πολυκατοικία, έκανε η νύφη τους δίδυμα πρίν 4-5 μήνες..εύλογα κατέπλευσαν τα πεθερικά να βοηθήσουν. Με μεγάλη τους χαρά έφυγαν απο το σπίτι τους στη Κυψέλη και ήρθαν σε εμάς. Κοτσωνάτοι Κωνσταντινοπολίτες. Επιτέλους και λίγος πολιτισμός στη πολυκατοκία με τις Κατίνες. Μου χτύπησαν χθές το απόγευμα το κουδούνι οι νέοι γείτονες, για επίσκεψη ήρθαν, για να γνωρίσουν τη διαχειρίστρια!!!
Αφού τους πέρασα στο σαλόνι και τους έβγαλα γλυκό του κουταλιού..μου έδωσαν το μπουκέτο. Με τριαντάφυλλα, γαρύφαλλα και φούλια. Μπουκέτο χειροποίητο απο τις δικές τους γλάστρες.. πολύτιμο μπουκέτο. Τέτοια δεν βρίσκονται συχνά..όλοι τρέχουν στα ανθοπωλεία και κλείνουν τις υποχρεώσεις τους απλά πληρώνοντας..κανείς δεν σκέφτεται να δώσει λίγο απο το δικό του κήπο στους άλλους…τι λές βρέ Λένα, πού ζείς..εδώ δεν έχουν κήπο, όλοι προφασίζονται ότι δεν χωράνε 5 γλαστρούλες στο μπαλκόνι..σηκώνω τα μάτια και βλέπω τα περισσότερα μπαλκόνια γυμνά απο πράσινο, μόνο τις σφουγγαρίστρες και τα κακοσημαδεμένα μεταλλικά ντουλάπια βάζουν στα μπαλκόνια τους για να μη πώ για τα γαριασμένα εσώρουχα που κρέμονται απο τα μπαλκόνια..γιατί άραγε δεν βάζουν τα ρόύχα σε κανονικές απλώστρες μέσα στο μπαλκόνι ; Δικαιολογίες άπειρες για να μην έχουμε τίποτα, χωρίς κόπο να θέλουμε τα πάντα. Τί κοστίζει μία γλάστρα σε μιά γωνιά; Απλά δεν θέλουμε τελεία και παύλα. Να το δεχθω. Δεν το δέχομαι, θυμώνω. Αμα τις ακούω και κλαψουρίζουν που δεν έχουν γλάστρες και πόσο θα ήθελαν να έχουν..τις μαλώνω. Και μετά με λένε παλιόγρια. Τον αράπη κι αν τον πλένεις το σαπούνι σου χαλάς, μου λέει ο Β. Δεν το βάζω κάτω.
Το μπουκέτο ήταν τυλιγμένο σε λευκό γκοφρέ χαρτί με κορδέλλα δεμένη. Μ’ αρεσε πολύ αλλά είπα ότι δεν μπορώ να το δεχθώ γιατί ΔΕΝ είμαι η διαχειρίστρια, είναι η Χ, πλέον. Και ο νέος νοικάρης, ο κ. Γεράσιμος μου ειπε ότι όλη η πολυκατοικία τον Β και εμένα θεωρεί διαχειριστές, ό,τι πούμε εμείς γίνεται και τις συμβουλές μας τις ακούνε πάντα. Κατ’ όνομα είναι διαχειρίστρια η άλλη, έτσι για να αλλάζουμε..Βέβαια και σε εκείνη πήρανε ένα μπουκέτο..απο το ανθοπωλείο της γειτονιάς. Σε εμάς δώσανε εκείνο απο τις γλαστρούλες τους, απο τη καρδιά τους.
Πολύ τους συμπαθησα αυτούς τους νέους γείτονες. Γνήσιοι άνθρωποι.

21 thoughts on “Το μπουκέτο

  1. Και βεράντα να μην έχεις, ένα παράθυρο θα έχεις. Βάλε μικρά γλαστράκια με βασιλικό, δυόσμο, ρίγανη, μέντα. Πανσεδες, φλογίτσες, λουλουδάκια εποχής. Οτιδήποτε καλή μου που να σου φτιάχνει το κέφι.

  2. Καλές οι γλάστρες, αλλά δύσκολα σε πολυκατοικία. Όταν δε ζεις σε μονοκατοικία οφείλεις να σέβεσαι και τους υπολοίπους συγκατοίκους σου. Γιατί τα λέω αυτά; Αγαπώ πολύ τα λουλούδια και θεωρώ πο΄λυ αξιόλογους τους ανθρώπους που έχουν παστρικά και όμορφα με πράσινο μπαλκόνια. Μακάρι όλοι να είχαν τέτοια μπαλκόνια! Θα ομόρφυναν κατά πού οι άθλιες πολυκατοικίες της χώρας μας! Αλλά στο μπαλκόνι. Όχι στα κάγκελα! Έχω την από επάνω μου. Έχει μεγάλο μπαλκόνι. Δε ξέρω το λόγο, λοιπόν, έχει κεμάσει στα κάγκελα γλάστρες. Όλα τα νερά μαζί με το χώμα και το λίπασμα, τα φύλα, τα λουλούδια που βάφουν το πάτωμα έρχονται σε εμένα!!! Κιαν φυσήξει και λίγο αεράκι γεμίζει κι όλο το σπίτιθ. Θες κυρά μου λελούδια, να έχεις και τον πολιτισμό να τα βάλεις στο μπαλκόνι σου και εκεί να τα περιποιήσε! Αλλιώς άστο, άμα είσαι πθο φυτό από το φυτό, μη περιμένεις γιατρειά από το φυτό!

  3. Το σωστό να λέγεται ανώνυμε. Οταν λέω γλάστρες στα μπαλκόνια, εννοώ να πατάνε οι γλάστρες τα μπαλκόνια όχι το κενό! Γιατί τότε είναι ενόχληση.
    Μπορείς πάντως να την αναγκάσεις να κατεβάσει τις γλάστρες.. παραπονούμενος/νη στο διαχειριστή και μετά..αγωγή!

  4. χιχιχι!!! Αυτή είναι διαχειρίστρια!!! Καλή μου θεία Λένα, αν είναι για κάτι τόσο απλό και καθημερινό να φτάνουμε σε αυτό το σημείο. Το θέμα είναι να είχε την ευσυνειδησία μόνη της! Αφού είναι έτσι τί να κάνω!; Λέμε μια καλημέρα, όταν συναντιόμαστε, τι να κάνω!; Εδώ σου λέω μπαλκόνι μεγάλο έχει και αντί να βάλει σε αυτό μια απλώστρα, την βάζει κι αυτή στα κάγκελα! Κάθε λίγο και λιγάκι μαζεύω τα βρακιά της! Υποτίθεται είναι και μορφωμένη!!!

  5. Καλή σου μέρα ανώνυμε/η. Να σε παρακαλέσω να βάλεις ένα ονοματάκι από κάτω έστω και ψεύτικο, δεν είναι ωραίο να σε λέω ανώνυμο. Αφού έχεις ευαισθησίες για ευζήν και όρεξη να μιλάς σε μία γιαγιά σου όπως και εγώ, άδικο είναι να φέρεσαι σαν αδιάφορη/ος ανώνυμη/μος. Οπως και να έχει. Κακούς και αδιάφορους στο πλησίον γείτονες πάντα υπάρχουν στις μικρές τσιμεντένιες γειτονιές μας δλδ τις πολυκατοικίες. Υπάρχουν πολλόί τρόποι να βάλεις κάποιον στη θέση του. Σε μερικούς πιάνει η «αγωγή θα σας κάνω» και συνετίζονται. Αλλοι είναι πιο χοντρόπετσοι θέλουν νταηλίκι. Την ώρα που ποτίζει και σου λερώνει το μπαλκόνι, της χτυπάς το κουδούνι και ευγενικά τη φωνάζεις να δεί κάτι στο σπίτι σου..τη κατεβάζεις και της δείχνεις τις βρωμιές. Μετά απο αυτό ίσως να μη το ξανακάνει, ίσως ενδιαφερθεί να στα καθαρίσει. Αν συνεχίσει, κάθε που σε καταβρέχει, της χτυπάς τη πόρτα και επιτακτικά της ζητάς να τα καθαρίσει. Επίσης επειδή συνήθως ποτίζουμε αργά το βράδυ, τότε θα της χτυπάς το κουδούνι. Κάποια στιγμή δεν θα σου ανοίγει, εσύ εκεί, θα χτυπάς, θα χτυπάς, κόλα και τσίκλα στο κουδούνι ώστε να χτυπάει όλη νύχτα..Αν πάλι δεν συνετιστεί..τότε θα την απειλήσεις για το 100, να της κάνουν οι μαντραχαλάδες τη σύσταση. 9/10 μέχρι αυτό το σημείο μαζεύονται και δεν φθάνεις στα περαιτέρω π.χ μηνύσεις. Οσο για τα βρακιά που καταλήγουν σε εσένα…πέτα τα. Αμα σου πεί και τίποτα..της τα λές τσουβαλάτα..
    15 χρόνια διαχειριστές είμαστε, έχουμε δεί πολλά. Κάθε χρόνο φράζει ο κεντρικός αγωγός απο τα βρακιά και τις σερβιέττες που πετάει μέσα μία συγκεκριμμένη γαϊδούρα.. δεν καταλαβαίνει Χριστό. Μέχρι πέρυσι που τη χρεώσαμε όλη τη ζημιά, δεν πλήρωσε, έγινε δικαστήριο…και ΕΧΑΣΕ. Για να δούμε φέτος αν θα ξαναφραξει ο αγωγός!!!

  6. Εγώ με τα φυτά «δεν το έχω» έχουμε 5 γλάστρες στο μπαλκόνι και το καλοκαίρι όλο τις ξεχνάω τις καυμένες. Φίλοι όμως που έχουν μεγάλα μπαλκόνια και τα έχουν γεμίσει, είναι χάρμα οφθαλμών. Μια όαση μέσα στο γκρίζο.

  7. α πα πα…καλέ θεία…τι συμβουλες είναι αυτές;;; Άκου τσίχλα στο κουδούνι!!! (είσαι πολύ σατανική τελικά…σε λατρεύω!)
    έχω κάτι λίγα λουλουδάκια, μια αρμπαρόριζα, δυο δυόσμους, ένα βασιλικό και μια πιπερίτσα…ε αυτά! Αλλά θέλω βεράντα μεγάλη! Με βρύση για να βάλω το αυτόματο πότισμα!!! Ουφφφφφφ

  8. Μπαλονάκι μου..ξεκινάς απο τα μικρά..για να φθάσεις στα μεγάλα..λίγο-λίγο. Εχεις αυτές τις όμορφες γλαστρούλες που ειδικά η αρμπαρόριζα θα εξασφαλίσει ωραίο κυδώνι γλυκό που θα κάμεις το φθινώπορο. Προφανώς δεν έχεις τη βεράντα των ονείρων σου..δεν πειράζει , κάνε τη γωνιά που έχεις μία οασούλα λουλουδιών. Ακόμη και ένα πρεβάζι, μπορεί να γίνει εκπληκτικός κήπος. ..Οσο για το αυτόματο πότισμα, μπορείς να το πετύχεις μινιατούρα..βάζει σκοινιά απο στουπί σε κάθε γλάστρα και οι άκρες τους μέσα σε μπουκάλια-ποτήρια νερό.. ε΄τσι θα τραβάνε όσο θέλουν και δεν θα στεγνώνουν όσο λείπεις.
    Λύσεις πάντα υπάρχουν για τους εραστές του ωραίου.

  9. Το πήρες στραβά Βαγγέλη. Φυσικά οι Ελληνες της Μικράς Ασίας δεν είναι μόνο οι πολιτισμένοι, συγκριτικά το είπα για κάτι κατίνες που συνεχώς φέρονται υπεροπτικά στους υπάρχοντες Κωνσταντινουπολίτες, λέγοντάς τους και «τουρκόσπορους» με αποτέλεσμα να γίνεται της τρελλής εδώ μέσα. Οσους με πολίτικη καταγωγή γνώρισα έχουν έναν άλλο αέρα ευγένειας και νοικοκυροσύνης, όχι όμως οτι είναι οι μόνοι.

  10. Θεία Λένα μου,συγγνώμη που φαίνομαι αγενώς ως ανώνυμη! Όλγα λέγομαι, συμπληρώνω πάντα mail και όνομα, αλλά μήπως επειδή δεν έχω ιστιοσελίδα με βγάζει ανώνυμα!;
    Ε, όχι, όμως και εσύ γιαγιά! Μακάρι να είχα κι εγώ λίγον από τον τσαμπουκά σου! Οι συμβουλές σου εξαιρετικές, αλλά μήπως με κοριϊδεύεις!; χιχι. Να της κάνω τέτοια, μετά θαμε διώξουν εμένα από την πολυκατοικία!!! Εγώ είμαι μικρότερη κι από τα παιδιά της, αυτή θα έχει την ηλικία της μητέρας μου! Ντρέπομαι και μόνο να της το πω. Δε με πειράζει να πλύνω καμιά φορά παραπάνω το μπαλκόνι, ίσως χάσω και κανένα γραμμάριο! Με στενοχωρεί όταν αισθάνομαι έλλειψη σεβασμού!

  11. Παλιότερα Ολγα, οι μεγαλύτεροι ήσαν εκείνοι που έδιναν το ΚΑΛΟ παράδειγμα στους μικρότερους. Τώρα μάλλον για το αντίθετο πάμε. Δεν είναι τσαμπουκάς το αυτονόητο, ότι δηλαδή οφείλει η κα ΜεγαλύτερήΣου να συμπεριφεται με σεβασμό πρός όλους, ευγενικά θα της πείς ότι σε λέρωσε και αν πεισμώσει τότε κάνεις τα παράπονά σου στο διαχειριστή. Αυτά που ανέφερα και εσύ θεωρείς ότι σε κοροιδεύω, έγιναν πέρυσι..απο τη νύφη μου πρός μία γειτόνισσα που έβαζε τη τηλεόραση στη διαπασών μετά τα μεσάνυχτα και δεν την άφηνε να κοιμηθεί. Ηταν, μπορώ να σου πώ, ΠΟΛΥ αποτελεσματική η μέθοδος του κουδουνιού μέσα στη μαύρη νύχτα. Εκτοτε το μάθαμε και εμείς.

  12. Καλή σου μέρα, θεία Λένα! Δίκιο έχεις σε όλα όσα λες! Μακάρι να είχα και γω το θάρρρος σου! Χαριτολογώντας είπα μήπως με κοροϊδεύεις. Και με την τηλεόραση να δεις. Τί να πω, φταίει ο όροφος!; Στο διπλανό από αυτήν διαμέρισμα, μένει ένας που λέω, αχ Παναγίτσα μου να προλάβω να κοιμηθώ πριν έρθει αυτός, γιατί δε πρόκειται να κοιμηθώ ποτέ! Γυρνάει κατά τις 2-3 τα ξημερώματα και βάζει πρώτα την τηλεόραση στο φουλ, τόσο που αν θέλεις να δεις εσύ τηλεόραση δε μπορείς να ακούσεις τη δικιά σου! Μετά βάζει ραδιόφωνο! Δεν έχει και αναλογικό και ακούγεται το γχρτς όταν αλλάζει σταθμούς! Και κάθε Σάββατο ακούγονται τα αχ και βαχ και τί σου κάνω και σ΄αρέσει και έλα θες και παρακάλεσέ με!! Και αφού τελειώσουν αυτά βάζει και ακούν το ΄΄αγαπώ μια πιτσιρίκα΄΄ ! Δεν είμαι πουριτανή ή σεμνότυφη, αλλά να μην αισθάνομαι δα ότι ζω και σε μπουρδέλο! Ντρέπομαι να είναι και κόσμος στο σπίτιμου και να ακούγονται αυτά. Αισθάνομαι άσχημα! Και αν πω κάτι,αυτός θα με νομίζει ΄΄σεμνοπαρθένα΄΄!!! Και τί να πω δηλαδή η καημένη!;

  13. Καλημέρα σας!
    Θεία, σόρρυ για την παρέμβαση αλλά έχω πεθάνει στα γέλια με το σχόλιο της Όλγας και επειδή βιώνω κάτι αντίστοιχα στο γραφείο με έναν ανεκδιήγητο που δεν σέβεται κανέναν και τίποτα, ούτε τα προσωπικά του βρε παιδί μου, θα ήθελα να της προτείνω κάτι:
    @Όλγα
    Μπορεί να είμαι υπερβολική…αλλά θα νοίκιαζα μια ωραιότατη πορνοταινία και θα την έβαζα στο τέρμα…κατά προτίμηση γερμανική! Αν δεν καταλάβαινε ούτε τότε, θα χτύπαγα το κουδούνι και θα του έλεγα: «τι θα γίνει;;; αν είναι πέστε και σε μας ρε παιδιά, μην γινόμαστε τζάμπα μούσκεμα»…συνήθως αυτοί οι τύποι είναι πιο σεμνότυφοι από μας!!!!! Πάμε στοίχημα πως θα σταματήσει;
    Καλημέρα ξανά και με συγχωρείτε για την παρεμβολή!

  14. Βρε μπαλονάκι, δεν έχω δίκιο; Ντρέπομαι και να τα πω σε κανέναν, θα με νομίζει παράξενη! Δε λέω δε κόβεται το σεξ που έλεγε και η Θεοπούλα, αλλά στο σπίτι σουνα μένει! Όταν έρχονται οι γονείς μου στο σπίτι μου, νοιώθω άσχημα πολύ. Ήρθε για λίγες μέρες η ξαδερφούλα μου μικρό κορίτσι, με λέειτο πρωί άλλο διάλογο. Σπίτι σου είναι και δικαιωμά σου να κάνεις εκεί ό,τι θες, αλλά από την άλλη σπίτι μου είμαι κι εγώ και δε γουστάρω να αισθάνομαι ότι ζω σε μπουρδέλο! Μα τώρα να είσαι γυναίκα και να σου βάζει ο άλλος να ακούς την πιτσιρίκα, πές μοπυ πόσο ανεγκέφαλη μπορεί να είσαι!;

    • Μα σε νιώθω Όλγα μου, αλλιώς δε θα μίλαγα!!!!!
      εδώ έχω ένα «γατουλίνο» που τηλεφωνεί 3 φορές στο «καρδερινάκι του» ή αλλιώς «νονουκάκι του» και μιλάνε για το κάθε τι με υποκοριστικά…στον κόσμο τους τα πάντα είναι πάάάρα πολύ μικρά: τυροπιτούλα, κοιλίτσα κ.λ.π.
      δεν έχει σημασία το περιεχόμενο, σημασία έχει να σέβεσαι καταρχήν τον εαυτό σου και τη σχέση σου…γιατί πρέπει εγώ να ξέρω με κάθε λεπτομέρεια τα της σχέσης σου; Πόσο μάλλον, πόσες φορές κάνεις σεξ και πως φωνάζεται ο ένας τον άλλο κατά τη διάρκεια της πράξης;
      Δεν είναι παραξενιά, είναι ο απαιτούμενος στοιχειώδης σεβασμός! ΕΛΕΟΣ πια με τους αγενείς!

  15. Ολγα, για να γλυτώσεις απο το γάιδαρο που επιβάλει τις τσόντες σε όλους, κάλεσε το 100. Αν πάς εσύ θα σε βρίσει και αντίστοιχα θα αυξήσει την ένταση..το στύλ «μαγκιά μου», ενώ θα μαζευτεί αν παρουσιαστούν οι μπάτσοι..Στη θέση σου θα του καλούσα το 100 κάθε βράδυ, μετά τις 12.30. Σημείωσε ότι μετά τις 5 φορές, ανοίγεται φάκελος στο αστ. τμήμα της περιοχής σου για τον γείτονα που ενοχλεί..και μετά πάει αυτεπάγγελτα..αμα συνεχιστεί.
    Λέω για τη πολυκατοικία που μένουμε ότι είμαστε όλοι ένας-κι-ένας, αλλά διαβάζω και τις περιγραφές σου και λές «υπάρχουν κι αλλού θηριοτροφεία» να μη παραπονιέμαι τόσο!

  16. Φυσικά να μην αισθάνεσαι έτσι θεία Λένα μου! Και για να ολοκληρώσω το φτυάρι, μιας που το έβγαλα χιχιχι! Ένα άλλο γεγονός που με ενοχλεί είναι που βλέπω τά μπαλκόνια από την απέναντι μου πολυκατοικία να τα έχουν μετατρέψει σε ΄΄χωματερές΄΄! Τις οποίες είμαι αναγκασμένη να θαυμάζω εγώ! Ό,τι δε το θέλουν το βγάζουν στο πίσω τους μπαλκόνι! Τί σαβούρα και σκουπιδαριό υπάρχει!!! Παλιές κουζίνες, ψυγεία, πλυντήρια, τζάντζαλα, μάντζαλα! Κι ας έχουν και 20 χρόνια να τα χρησιμοποιήσουν! Ούτε κι αυτοί ξέρουν τίέχουν! Και να φανταστείς, έχουν κλείσει κι ένα μέρος του μπαλκονιού τους με αλουμίνιο και τζάμια! Δεν τους έφτανε αυτό!;

  17. Δεν μπορείς να κάνεις καλή μου τίποτα για το γείτονα που θεωρεί το μπαλκόνι του αποθήκη. Μπορείς όμως να βάλεις ψηλά φυτά στο δικό σου μπαλκόνι και να κόψεις έτσι την άνανδρη θέα. Στην ανάγκη κατεβάζεις και τη τέντα σου και τον πετάς έξω απο το οπτικό σου πεδίο.

Σχολιάστε

