Απόψεις

Αλλάζουν οι απόψεις μας ακόμη και εκείνες που πιστεύουμε ότι είναι βράχοι ηθικής/παιδείας επάνω μας. Ναί, όσο πιστεύουμε περί ακλόνητων βράχων, τόσο..τσαααακ! πέφτουν και μας πλακώνουν οι ίδιες μας οι πίστεις.

Βλέπουμε πράγματα στους άλλους λόγω εμπειρίας. Οι άλλοι δεν τα βλέπουν στον εαυτό τους, απορούν κιόλας πως τα είδε η γιαγιά, γιατί άπαξ και οι ηλικίες περάσουν το όριο της 20αετίας μεταξύ των παιδιών, χαρακτηριζόμαστε αυτόματα «εκτός» και μπαίνουμε στο ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ περιθώριο. Λυπηρό. Αληθινό. Δύσκολο να το καταπιώ, ο καθρέφτης μου είναι εναντίον. Θα τον σπάσω. 7 χρόνια ατυχία βρε Λένα, έλα τώρα οι παλιοί τα λέγανε αυτά επειδή οι καθρέφτες ήταν ακριβό είδος. Οπως λέγαμε και για τους θερμοσίφωνες..ότι θα εκραγούν αν τους αφήνεις αναμένους ενώ πλένεσαι..και ξεβγαζόμασταν με παγωμένο γιατί η χωρητικότητα ήταν μικρή.

Αρλούμπες γράφεις. Πώς συνδέονται αυτά τα δυό; Γύρω μου μία μεγάλη οικογένεια ζεί μαλλώνοντας. Το τι ακούω κάθε μέρα είναι απίστευτο. Χθές στο ασανσέρ ο άντρας μιάς ανηψιάς μου αγόρευε πόσο τον ενοχλεί η ουρά του σκύλου τους που τη κουνάει χτυπώντας ντακ-ντούκ τους τοίχους, τις πόρτες και αυτό τον ταράζει απο την ηρεμία του..θέλει να κόψει την ουρά του σκύλου. Η γυναίκα του δεν δίνει σημασία, ο σκύλος είναι δικός της, κανείς δεν θα τον πειράξει. Τις βλακείες όμως τις ακούει. Το ίδιο και τα παιδιά τους.
Τα παιδιά μου τσακώνονται συνεχώς πότε με τον ένα λόγο πότε με τον άλλον. Μετά απορούν γιατί τα παιδιά τους είναι καυγατζήδες. Τσακώνεται η Α με τον Μάρκο μου για το εμβόλιο της γρίππης. Εκείνος θέλει να εμβολιάσει τα παιδιά και τον εαυτό του, εκείνη δεν θέλει να εμβολιασθούν τα παιδιά. Για τον Μάρκο, χεσ..με το συμπάθειο. Την ώρα των καυγάδων τα παιδιά παίζουν..playstation και απομονώνονται στο εικονικό νιρβάνα. Τι άλλο μπορούν να κάνουν όταν οι μεγάλοι δεν έχουν μυαλό; Σοφά παιδάκια.
Η Α μου έκανε δριμύτατη παρατήρηση που πήρα την αδελφή της συγκάτοικο. Δεν τη θέλει, όχι γιατί έχει ψυχολογικά προβλήματα, αλλά γιατί φοβάται μη της φορτώνεται..για δουλειές και εξυπηρετήσεις όπως γινόταν παλιά. Τι σε νοιαζει κοπέλλα μου τι κάνει η πεθερά στο σπίτι της; Κύττα εσύ το δικό σου και άσε με. Η αδελφή της είναι όμορφη, παρόλλες τις φαρμακευτικές αγωγές. Φοβάται μη της την πέσει ο Μάρκος. Καλά κρασιά. Ευτυχώς εμφανίσθηκε η Μ, την ώρα των επιπλήξεων και η άλλη μαζεύτηκε. Τη φοβάται τη Μ γιατί ξηγιέται σπαθί..ότι είναι να στο πεί στο λέει εκείνη την ώρα τσουβαλάτα. Σ’ αρέσει, τέλεια. Δεν σ’ αρέσει, έχασες. Σηκώθηκε και έφυγε μουρμουρίζοντας..θα κάνει κουτσομπολιά τώρα στη γειτονιά.. Ε! Καλά! Τα έχουμε σπουδάσει αυτά!

Ξεκινάς με το γάμο σου Τζένη και όλα είναι όμορφα, στα μάτια σε κυττάει. Και μετά με τα χρόνια όλα αλλάζουν..μεγαλώνεις, φορτώνεσαι ευθύνες παιδιών και εργασίας, κούραση, απαιτήσεις για καλύτερη ζωή παρά το κόστος των παιδιών. ο άλλοτε γλυκούλης σύζυγος δουλεύει πολύ, κουράζεται και γυρίζοντας σπίτι βλέπει τη πεσμένη σου μούρη. Πατσίζει με τη δική του, όλα σας φαίνονται δύσκολα. Αλλαζεται συνεχώς παιδιά μου, μόνο που δεν το καταλαβαίνετε έχετε μείνει στην νεραϊδόσκονη των πρώτων ανέμελων χρόνων. Ξεκολείστε λίγο γιατί ο γάμος σας κινδυνεύει να σωριαστεί. Βάλτε μπόλικο νερό στο κρασί σας και θάφτε το παρελθόν. Κτίστε ένα νέο μέλλον βασισμένο στην εκτίμηση και στο σεβασμό του ενός για τους μόχθους του άλλου. Σου τα είπα χθές την ώρα που γυρίζαμε απο το φούρνο..με κυττούσες δακρυσμένη. «Μόνο εσύ με καταλαβαίνεις, Λενάκι μου» και έλεγα ότι πάλι έχασα τα λόγια μου..γιατί απο κλάψες άλλο τίποτα κορίτσι μου, θέλει δουλειά ο γάμος.

Ο καιρός σήμερα μουχρωμένος, θα βρέξει. Ομως θέλω να πάω στη λαϊκή. Μόνο εγώ θέλω, οι άλλοι το απαγορεύουν..μη το ένα, μη η καρδίά σου μη η γρίππη..μη θα πέσεις. Με προσέχουν αλλά νευριάζω. Γκρινιάζω σαν τα μωρά. Το πουλάκι της ψυχής μου θελει να αλλάξω παραστάσεις, να δώ νέα πράγματα, να χαιρετίσω το φούρναρη, τη ψιλικατζού, που ξεκίνησε τη καριέρα της μαντάροντας καλσόν με την ηλεκτρική βελόνα, πρίν 40 χρόνια, τον μπακαλόγατο που τώρα έχει κατάστημα ξηρών καρπών, τον νέο Αλβανό μανάβη της γειτονιάς που έχει καταπληκτικά πράγματα, μέχρι και φασόλια απο τις Πρέσπες βρήκα στο μαγαζί του!! και το χαμόγελο στο στόμα. Επιτέλους, μία γλυκιά καλημέρα

6 thoughts on “Απόψεις

  1. 🙂
    Πάντως όχι, εσύ δεν είσαι γκρινιάρα, οι άλλοι δεν σε καταλαβαίνουν!!
    (πείραγμα για να σε βάλω σε δράση 🙂 )

    Να είσαι καλά Θεία Λένα.
    Και μη «μασάς»!
    (Σιγά που δεν ξέρουμε να μιλάμε κι εμείς όπως τα .. μειράκια.. άντε μην τα …πάρω κρανίο!!)

    Ξέρεις, πόσο σημαντικά είναι αυτά που λες εδώ;
    (Ξέρεις, σίγουρα ξέρεις)
    Εσύ για να τα ανακαλύψεις, «ξόδεψες» μια ζωή.
    (Εντάξει δεν την ξόδεψες. Τη χάρηκες και τη χαίρεσαι και θα τη χαίρεσαι)
    Είναι δώρο ανεκτίμητο που κάνεις, που τους κάνεις (η αφεντιά μου, είναι πια στην ίδια όχθη με τη δική σου), σε όσες και όσους σε διαβάζουν.
    Ας τους ευχηθούμε να σε καταλαβαίνουν κιόλας.

    Να είσαι καλά Θεία Λένα μου.
    Φιλιά

  2. Χέσε με Σωτηράκο (για να μιλάω και εγώ σαν τη νέα γενια). ΔΕΝ είσαι στην ίδια όχθη με εμένα, ακόμη δεν συνταξιοδοτήθηκες μικρέ, έχεις καιρό ως τα δικά μου 80+ (σβήνω και μερικά-επιβάλλεται!). Δεν είναι τα χρόνια που μας γερνάνε είναι η ιδέα που έχουμε εμείς για τον εαυτό μας..και αυτός ο καταραμένος καθρεφτης.

  3. Μαριλένα μου, τα λόγια της μιάς, η γρίνα της άλλης με κρατούν στη ζωή..Χωρίς όλα αυτά, χωρίς τα πάνω-κάτω της ευρύτερης ελληνικής οικογένειας, θα είχα μαραζώσει.
    Τα παιδιά φύγανε αλλά δεν κόψανε το λώρο. Παντρεύτηκαν γυναίκες που κι εκείνες δεν θέλουν να κοπεί ο λώρος αυτός. Η μία με σιχαίνεται, αν πεθάνω θα χορεύει τσάμικο στη ταφόπλακα. Η άλλη με στηρίζει όταν στραβοπατάω και με πειράζει όταν θυμώνω. Τα ίδια έκανε και με τη μάνα της.
    Τα εγγόνια μου τα λατρεύω και πιστεύω ότι και εκείνα με αγαπούν.
    Αφουγκράζομαι λοιπόν τη μικρή μου κοινωνία..και έτσι ζώ

Σχολιάστε

