Συμφεροντολογικά

Σήμερα το μεσημέρι ήρθε η φίλη μου η Θηρεσία για να τα πούμε απο κοντά. Είχε να βγεί απο το σπίτι της κοντά 2 χρόνια γιατί έσπασε το γοφό της και ωσπου να γιάνει πήρε καιρό. Μιλούσαμε στο τηλέφωνο, είχα πάει να την ιδώ μερικές φορές αλλά να, ήταν καθηλωμένη. Με μεγάλη λοιπόν χαρά ήρθε γύρω στις 11.00 το πρωϊ και τώρα τη πάει ο Β στο σπίτι της με το αυτοκίνητο.. Ηρθα λοιπόν εδώ να γράψω, στα γρήγορα, αυτό που σημείωσα στο χαρτί της μνήμης μου.  Η Θηρεσία βλέπει τα πράγματα αλλιώτικα απο εμένα, της λέω ένα πρόβλημά μου και φρτττ μου το γυρίζει έτσι ώστε το όλο θέμα να παίρνει άλλη σκοπιά. Την εβδομάδα που μας πέρασε μάλωσαν οι δύο μου νύφες άσχημα, μέσα στο δικό μου σπίτι. Και ενώ άκουσα το καυγά δεν έκανα τίποτα να τις χωρίσω, ούτε να αποτρέψω τη καταστροφή. Ντροπή μου, ξέρω. Ο Β μου είπε ότι είναι ντροπή μου που άφησα τα πράγματα να ξεφύγουν.

Ο Πετρος και η γυναίκα του αγόρασαν για τον εγγονό μου δώρο Χριστουγέννων ένα μουσικό όργανο, που ο μικρός ήθελε αλλά τον έπεισαν να κάνει και μερικά μαθήματα στο Ωδείο ώστε να μπορεί κάπως να παίζει σωστά. Του πλήρωσαν και τα μαθήματα. Μου άρεσε πολύ αυτό που έκαναν στο ανηψάκι τους γιατί έτσι θα αποκτήσει μία μουσική παιδεία. Μπορεί να του αρέσει και να το συνεχίσει, μπορεί να βαρεθεί και να το αφήσει..όμως όσα μαθήματα κάνει, πρός όφελός του θα είναι. Το παιδί είναι ενθουσιασμένο, σαν να του πήραν τον ουρανό με τ ‘ άστρα.. Ηρθε λοιπόν την επομένη μέρα η Μ στο σπίτι μου που ήταν η Α και μαγείρευε (γιατί ναί μεν το κάταγμα πάει πολύ καλύτερα και μπορώ να περπατάω με 1 πατερίτσα, εν τούτοις κουράζομαι να στέκομαι πολύ ώρα και η Α συνεχίζει να έχει την ευθύνη για το νοικοκυριό-μαγείρεμα)  για να την ενημερώσει για τα γενόμενα, δηλαδή πως έγραψε στο Ωδείο το γιό της, πως θα του πληρώνουν εκείνοι τα δίδακτρα για όσο τραβήξει το παιδί και πως θα τον πηγαινοφέρνουν εκείνοι τα βράδυα-απογεύματα που θα έχει μουσική για να την καθησυχάσει ίσως και έπεσε σε μία έξαλλη Α, μία Α που ούρλιαζε και έβριζε στη διαπασών. Το τι δεν της είπε της Μ: Της έβρισε τη μάνα της (νεκρή) ότι ήταν τάχα μου πλούσια και την είχε κακομάθει, την απείλησε ότι θα σταματήσει το γιό της απο το σχολείο επειδή δεν παίρνει καλούς βαθμούς, ότι ο μισθός του άνδρα της δεν τη φθάνει, ούτε παπούτσια δεν έχει ν’ αγοράσει, όταν η Μ επ’ αυτού της είπε ότι αν δεν τη φθάνουν τα λεφτά να πιάσει καμμιά δουλειά απο το να κάθεται..και η Α τη στόλισε με τα χειρότερα λόγια και μετά τη πέταξε και έξω.

Ολα τα άκουσα αλλά έκανα τη κουφή. Οταν γύρισε ο Β του τα είπα και θύμωσε που δεν σταμάτησα το καυγά, ότι η Α είναι στα πρόθυμα της νευρικής κρίσης πλέον και δεν ξέρει ούτε τι κάνει ούτε τι λέει, αντί να πεί και ευχαριστώ στη συνυφάδα της που μπήκε στα έξοδα για το γιό της, τη βρίζει και απο πάνω.  Το σκεφτήκαμε απο όλες τις πλευρές και δεν καταλαβαίναμε γιατί επετέθει στη Μ με αυτό το τρόπο, φερόταν σαν τραμπούκος. Ισως να διαφωνεί που δίνουν πολλά δώρα στα παιδιά της, να μη θέλει. Ετσι τουλάχιστον σκέφτηκα εγώ. Μετά ήρθε η Μ και παρόλλο που ήταν θυμωμένη μου είπε ότι δεν ήταν η πρώτη φορά που η Α της ζηταει χρήματα, παλιά της ζητούσε να της πληρώνει και τα ένσημα ενώ εκείνη θα καθόταν σπίτι της να κάνει μανικιούρ και όταν η Μ αρνήθηκε είχε ξαναγίνει καυγάς για τον οποίο δεν ήξερα τίποτα, είχε γίνει στο σπίτι της Μ.  Οσο να το πάλεψα δεν κατάλαβα τίποτα απ’ αυτά. Μέχρι που ήρθε η Θηρεσία και μου είπε ότι

η Α θέλει μία προσωπική αμοιβή για τις υπηρεσίες που ΕΚΕΙΝΗ προσφέρει σε εμένα και το Β. Κάτι σαν μπαξίσι. Το να δίνουμε στα παιδιά της δεν την ενδιαφέρει (υπάρχουν μάνες και μάνες – άλλες έχουν στοργή, άλλες όχι. Μιά γάτα έχει περισσότερο ενδιαφέρον για τα παιδιά της παρά η Α) αρκεί να της κόψουμε μηνιάτικο..για τη τάχα προθυμία και εθελοντισμό που με περιποιείται. Επεσα απο τα σύννεφα γιατί αυτό δεν το περίμενα να το ακούσω. Το είπα και στον Β που είναι πιο αψής και έγινε θεριό. Ξεσπάθωσε μπροστά στη Θηρεσία:  Τόσα και τόσα έχουμε δώσει στα εγγονάκια μας πέρα απο την υποστήριξη, τα ταϊζουμε όταν οι γονείς τους λείπουν, τα φροντίζουμε εμείς σε όλα, πιο πολύ μεγάλωσαν με εμάς παρά με τους γονείς τους για να μη πώ ότι πληρώνουμε απο τότε που γεννήθηκαν για τα ιδιωτικά σχολεία που απο ξιπασσιά τα έβαζε η μητέρα τους να παρακολουθούν.. Να δίνουμε όσο μπορούμε για τα παιδιά όχι όμως να της κόψω και μηνιάτικο επειδή με φροντίζει! Δεν της ζήτησα να με φροντίζει, γυναίκα-νοσοκόμα ήθελα να πάρω, αλλά αυτή ανακατεύτηκε και την έδιωξε. Και να το αποτέλεσμα.  Είπε και πολλα άλλα.

Επεσα απο τα σύννεφα, το ξαναλέω. Στραβομάρα είχε ο Μάρκος μου όταν λύσσαξε να τη πάρει;  Τέτοιο συμφεροντολογικό έκτρωμα έρριξε στην οικογένειά μας που έγινε αιτία να απομακρυνθούν τελικά τα αδέλφια, να σκοτωθούν οι νύφες για τα λεφτά;  Γιατί να πρέπει να πληρώνει ο Πέτρος μου μισθό σ’ αυτήν και τα ένσημά της; Ας πάει να δουλέψει να τα κερδίσει. Οσο για μένα ποτέ δεν της ζήτησα να μου κάνει τη νοσοκόμα, ήθελε και προσφέρόταν. Και τώρα να φέρνεται έτσι …πα πα πα ! Εφριξα.

Ημαρτον πιά.

12 thoughts on “Συμφεροντολογικά

  1. Λένα μου,
    κατ’ αρχάς δεν ήξερα ότι έσπασες το πόδι σου. Το έγραψες και το ξέχασα? Μπορεί. Λοιπόν, δεν υπάρχει χειρότερη πράξη από το να προσφέρεσαι δήθεν «εθελοντικά» να βοηθήσεις έναν άνθρωπο, ενώ στην πραγματικότητα περιμένεις υλική ανταπόδοση και μάλιστα πολλαπλάσια από την «προσφορά» σου.
    Υ.Γ. Χαίρομαι που συνεχίζεις το blogging

  2. Καλημέρα Μερόπη μου.
    Από περυσι»βρίσκομαι» με σπασμένο μηρό. Εκανα εγχείριση μου βάλανε λάμες και βίδες αλλά λόγω ηλικίας, βάρους, καρδιάς και των 1000 πληγών του Φαραώ, δεν περπατάω όπως όλος ο κόσμος, έχω πατερίτσες αλλά προσπαθώ. Εχασα 20 κιλά με τα διουρητικά και τα τοιαύτα, αλλά κόλλησε λένε, είμαι καλύτερα βγαίνω έξω, πάω βόλτες αλλά όχι εντελώς καλά, κουράζομαι όρθια εύκολα.
    Οπως μου τα γράφεις στα σχόλιά σου αισθάνομαι. Αναρωτιέμαι κιόλας λίγα είναι όσα έχουμε δώσει στο γιό μου το Μάρκο και στα παιδιά του, απο την ημέρα που γεννηθήκανε αυτά τα παιδιά εμείς τα ταϊζουμε..μαγειρεύω πάντα για 2 σπιτικά, έχω πάρει ένα ψυγείο 3φυλλο γιατί είμαστε όλοι 7 στόματα..πρωί-μεσημέρι-βράδυ και όταν έλειπα σε ταξείδια βουνό τα ταπεράκια.. Αστο το φαγητό, τα χρήματα για τα ιδιαίτερα (πήγαιν’ έλα να οδηγεί ο Β τα παιδια), τα ιδιωτικά σχολεία, ρούχα, βόλτες, ο εγγονός τώρα κάθε 3 και λίγο μου ζητάει χαρτζηλίκι να πάει εδώ εκεί..μεγάλωσε..τα 20άρικα φεύγουν βροχή. Δεν παραπονιέμαι, τα κάνουμε αυτά επειδή το θέλουμε.
    Οταν χτύπησα πέσανε όλοι επάνω μου να μου πάρουν νοσοκόμα και αυτή η Α πάτησε πόδι, την έδιωξε τη κυρία που ήρθε και νάτα τώρα τα καλούδια, τα ψευτο εθελοντικά. Ντροπής πράγματα, λέω.

  3. ‘Αθανατη’ ελληνικη οικογενεια !!παντου προβληματα!!

    Βοηθας,θελουν κι’αλλα, δεν βοηθας μπορει να μην σου επιτρεψουν να βλεπεις τα εγγονια σου,γιατι εισαι αδιαφορη.
    Δεν υπαρχει αλλη λυση;
    Εχεις δικιο τετοια αχαριστια,δεν τρωγεται ευκολα.Ευτυχως εχεις καλες φιλες,για να μιλας..και οταν πνιγεσαι να μας τα λες να ξαλαφρωνεις.

    Οπως αντιλαμβανεσαι,δεν εισαι μονη που ζεις τετοιες γαιδουριες.

  4. Ναί καλή μου Μαρίνα, απο γαϊδουριές έχουμε πήξει. Προσπαθώ να είμαι δίκαιη παρόλλο που σίγουρα εχω εκμεταλλευτεί καταστάσεις στο παρελθόν πρός οφελός μου. Θυμάμαι παλιά που ο Μάρκος μου ήταν ανύπαντρος ακόμη αλλά είχε δώσει λόγο στην Α. Μια μέρα την είδαμε μπροστά μας με τη βαλίτσα της!! είχε έρθει να εγκατασταθεί σπίτι μας.. για να «γνωρισθούμε» όπως είπε. Ο Πέτρος έγινε θηρίο ήταν του τα είπα μου είπε ότι δεν χρειάζομαι σώγαμπρη την Α, να της πώ να φύγει, ομως φοβήθηκα ότι μαζί της θα έφευγε και ο Μάρκος..είχε φύγει ο μεγάλος γιός ήδη. Ετσι το κατάπια το θέμα και την αφησα να είναι μέσα στα πόδια μου. Μπήκε αμέσως στη κουζίνα, να καθαρίζει, παστρεύει, σιδερώνει και τέτοια, οπότε δεν ξαναχρειάστηκα παραδουλεύτρα.
    Μετά είπανε ότι την εκμεταλλεύτηκα. Βάζεις το κεφάλι σου στου λύκου το στόμα και μετά κατηγορείς το λύκο που σε έφαγε.

  5. Ε να βρε Λένα μου το λες και μόνη σου! Τόσα χρόνια παραδουλευτρα σου ήταν! Πριν καν παντρυτεί τον Μάρκο σου. Αν τη πλήρωνες τώρα θα ε’ιχε βίλα στη Βούλα! Αν δεν την ήθελες ας έπαιρνες μια άλλη καθαρίστρια! Και αυτή τότε θα πήγαινε αλλού για δουλειά και λεφτά θα είχε και δε θα ήταν συνέχεια μαζί σας!

  6. Μα δεν τη προσέλαβα σαν «παραδουλεύτρα». Νύφη μου θα ήταν. Οπως και η άλλη μου νύφη, η γυναίκα του Πέτρου. Δεν την ήθελα μέσα στο σπίτι να ψαχουλεύει και να σιδερώνει. Της το είχα πεί κιόλας, αυτή εκεί. Οσο για τη βίλα δεν είναι φτωχή και η οικογένεια του πατέρα της έχουν κτήματα και περιουσία στη Κρήτη. Το μυαλό της έχει πρόβλημα που θεώρησε ότι θα γίνει αρεστή αν κάνει την υπηρέτρια στη πεθερά!

  7. Αυτά τα σωγαμπριλίκια τα κάνανε παλιά στα χωριά..όπου οι νύφες έμπαιναν στο σπίτι των πεθερικών να τους κάνουν θελήματα και έτσι να «κτίσουν» καλές σχέσεις. Οι σημερινές γυναίκες εργάζονται, έχουν αξία απο δικού τους χωρίς να χρειάζονται τέτοιου τύπου γλειψίματα. Αν αρέσεις στη πεθερά μπράβο. Αν δεν την αρέσεις παίρνεις τον ερωτευμένο με εσένα γιόκα της και πάτε να μείνετε όσο πιο μακριά μπορείτε. Ετσι έχουν τα πράγματα

  8. Αχ Λένα μου σε μένα συνέβη ακριβώς το αντίστροφο! Ήρθε η πεθερά μόλις γνωριστήκαμε με τον άντρα μου, κυριολεκτικά μία εβδομάδα αφότου γνωριστήκαμε! Μετακόμισε από τη Σάμο και με το ζόρι να μου κάνει θελήματα, που εγώ δεν τα ήθελα μεν, αλλά αυτή τα δημιουργούσε δε! Ήθελε να παραγγέλνουμε απ’ έξω φαγητό, γιατί τάχα εμένα ως νέα αυτά μου αρέσουν! Κι εγώ πολύ σπάνια παρήγγελνα! Ακόμα θυμάμαι που μας τηλεφωνεί να πάμε στο λιμάνι να παραλάβουμε ένα δέμα που τάχα μου δήθεν έστειλε από το χωριό της, ξεκινάμε άρον άρον και στην εξώπορτα εμφανίζεται αυτή!!! -Αργήσατε και ήρθα μόνη μου! Μετά να με φιλάει, να με λέει πως μου έχει τρελή αδυναμία, να με δίνει από το χωριό της τουριστικά είδη, ενώ με έβλεπε για πρώτη φορά! Κάθε μέρα να με τηλεφωνεί κάθε λίγο και λιγάκι να πηγαίνω σπίτι, να με φιλέψει γύρο και μακαρόνια, λες κι εγώ δεν είχα σπίτι να φάω ή είχα αυτές τις διατροφικές συνήθειες! Ήμουνα μικρή τότε και πολύ καλοπροαίρετη και δε καταλάβαινα τους σκοπούς της, ενώ βέβαια ένιωθα το πρωτόγνωρο παράξενο της συμπεριφοράς της! Αλλά αλλιώς ήμουν εγώ μεγαλωμένη και μου ήταν αδιανόητη η συμπεριφορά της!
    Βρε Λένα μου, τί άρρωστα πράματα είναι αυτά;;

  9. Αστείο μου φαίνεται Μαρίνα να σου μπεί σώγαμπρη η πεθερά σου μέσα. Σίγουρα θα τα έκανε όλα αυτά για να της εμπιστευτείς α) το μαγέρεμα και β) αργότερα την ανατροφή των εγγονιών. Και αν τα έκανες αυτά..αντε βγάλτην έξω απο τη ζωή σας. Ετσι γίνονται μαλλιά-κουβάρια τα ζευγάρια γιατί άμα σου κάτσει στο σβέρκο, έχει και λόγο για το τι κάνετε.

    Ελπίζω να μη τη πάτησες και μαζί με τον άνδρα σου να τη στείλατε σπίτι της.

Σχολιάστε

